صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

افزایش کمک‌های بشردوستانه امریکا برای افغانستان

مشاور امنیت ملی امریکا می‌گوید که امریکا قصد دارد ارسال کمک‌های بشردوستانه خود به افغانستان را افزایش دهد.

مشاور امنیت ملی امریکا می‌گوید که امریکا قصد دارد ارسال کمک‌های بشردوستانه خود به افغانستان را افزایش دهد.

پیک‌آفتاب: جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی امریکا روز سه شنبه 18 جنوری، این مسئله را در مصاحبه با مجله فارن‌پالیسی بیان نمود. سالیوان در این مصاحبه تصریح کرده است: “امریکا قصد دارد ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان را افزایش دهد، اما می‌خواهد این کار را از طریق سازمان‌های مستقل انجام دهد”.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته است: “ما معتقدیم که قرار دادن منابع مالی در دست سازمان‌های مستقل و افرادی که قادر به ایجاد منابع طبیعی مواد غذایی، دوا و سایر کالاهای ضروری هستند، مسئولیت مهم امریکا و کل جامعه جهانی است و تلاش‌ها را تشدید خواهیم کرد و نقش خود را در این امر ایفا می‌کنیم”.

کمک‌های بشردوستانه امریکا در حالی افزایش می‌یابد که تبعیض فاحش قومی در توزیع کمک‌های بشردوستانه در افغانستان صورت گرفته است.

تبعیض فاحش قومی در توزیع کمک‌های بشردوستانه

سالیوان اما تاکید کرده که امریکا انتقال مستقیم پول به طالبان را غیرقابل قبول می‌داند، زیرا طالبان گامی برای ایجاد دولت فراگیر و با احترام به حقوق همه در افغانستان بر نداشته است”. او اما گفته است: “ما معتقدیم که لازم است شاهد پیش‌رفت در این زمینه‌ها باشیم”.

ارزیابی خبرگزاری پیک‌آفتاب نشان می‌دهد که کمک‌های بین‌المللی به مردم افغانستان در دوره حاکمیت طالبان، به شکل نابرابر و تبعیض‌آمیز توزیع شده است. به اساس آمارهای وزارت مهاجرین و عودت کنندگان طالبان، از آغاز حاکمیت امارت اسلامی تا پایان سال ۲۰۲۱، بیش از ۶۸ هزار خانواده در افغانستان، از کمک‌های نقدی و غیرنقدی جامعه جهانی مستفید شده اند.

توزیع نابرابر کمک‌های بشردوستانه

این در حالی است که اتحادیه اروپا به تازگی بسته جدید کمک را برای افغانستان را اعلام کرده است. این کمک بیش از ۲۶۸ میلیون یورو است که برای نیازمندان در افغانستان و پروژه‌های مختلف در بخش صحت و معارف مصرف خواهد می‌شود.

اعلان بسته جدید کمکی 268 میلیون یورویی اتحادیه اروپا برای افغانستان

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x