صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

گردهمایی آلمان و بریتانیا برای تقویت همکاری‌های دفاعی

پیک آفتاب:نخست وزیر بریتانیا«ریشی سوناک» و اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان در دیدار روز چهارشنبه خود توافقی برای همکاری‌های دفاعی نزدیک تر امضا کردند و در عین حال متعهد شدند تا به پشتیبانی از نبرد دفاعی اوکراین در برابر روسیه «هر قدر که طول بکشد» ادامه دهند. بر اساس گزارش های حاکی، ریشی سوناک یک […]

پیک آفتاب:نخست وزیر بریتانیا«ریشی سوناک» و اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان در دیدار روز چهارشنبه خود توافقی برای همکاری‌های دفاعی نزدیک تر امضا کردند و در عین حال متعهد شدند تا به پشتیبانی از نبرد دفاعی اوکراین در برابر روسیه «هر قدر که طول بکشد» ادامه دهند.

بر اساس گزارش های حاکی، ریشی سوناک یک روز پس از اعلام اینکه تا سال ۲۰۳۰ هزینه‌های دفاعی کشورش را به ۲.۵ درصد تولید ناخالص داخلی سالانه افزایش می‌دهد، و با ذکر اینکه این چالشی برای سایر کشورهای اروپایی است تا رویکردی مشابه اتخاذ کنند، از روابط نزدیکتر کشورش با آلمان استقبال کرد.

رهبران دو کشور اعلام کردند که قصد دارند سیستم‌های توپخانه‌ کنترل از راه دور «هوویتزر۱۵۵ میلیمتری» را با همکاری یکدیگر توسعه دهند.

شولتس فراخوانی برای اعضای اتحاد نظامی «ناتو» و دیگر متحدان غربی صادر کرد تا تحویل سیستم‌های پدافند هوایی به اوکراین را افزایش دهند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین بارها تاکید کرده که چنین سیستم‌هایی برای محافظت از اوکراین در برابر بمباران روسیه به شدت مورد نیاز هستند.

صدر اعظم آلمان گفت که برلین در اوایل ماه جاری یک سیستم پدافند هوایی «پاتریوت» ساخت ایالات متحده و موشک‌های دفاع هوایی به اوکراین اهدا کرده است تا کی‌یف با کمک آنها بتواند جلوی حملات افزایش‌یافته روسیه به زیرساخت‌های انرژی خود را بگیرد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x