صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

اعلان بسته جدید کمکی 268 میلیون یورویی اتحادیه اروپا برای افغانستان

اتحادیه اروپا بسته جدید کمک را برای افغانستان را اعلام کرده است. این کمک بیش از 268 میلیون یورو است که برای نیازمندان در افغانستان و پروژه‌های مختلف در بخش صحت و معارف مصرف خواهد شد.

اتحادیه اروپا بسته جدید کمک را برای افغانستان را اعلام کرده است. این کمک بیش از 268 میلیون یورو است که برای نیازمندان در افغانستان و پروژه‌های مختلف در بخش صحت و معارف مصرف خواهد شد.

پیک‌آفتاب: اتحادیه اروپا با نشر اعلامیه‌ای روز گذشته 18 جنوری، گفته است که این کمک از طریق یونیسف، کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، اداره توسعه‌ای سازمان ملل، سازمان جهانی صحت و برنامه جهانی غذا برای نیازمندان در افغانستان اختصاص می‌یابد.

بر اساس این اعلامیه، بخش بزرگ این کمک که 186 میلیون یورو را در بر می‌گیرد، در 7 پروژه در بخش‌های صحت، معیشت و معارف به مصرف می‌رسد. این اعلامیه تصریح می‌کند که برای آموزگاران افغانستانی هم کمک‌های اضطراری در این بسته مالی در نظر گرفته شده است. اعلامیه می‌نگارد: “این کمک حدود 194 هزار آموزگار را تحت پوشش قرار می‌دهد و برای دو ماه زمستان، برای هر آموزگار ماهانه 90 یورو پرداخت خواهد شد”.

از سوی دیگر، برای آموزش دختران و پسران، برنامه جهانی غذا به همکاری یونیسف، کمک‌های غذایی را فراهم خواهد کرد و به خانواده‌های دانش‌آموزان دختر، کمک نقدی خواهد شد در صورتی‌که آن‌ها جهت آموزش در مکتب حاضر شوند.

از سوی دیگر “جونا ارپلینین” کمیشنر بخش مشارکت بین‌المللی در اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه 18 جنوری، گفته که این اتحادیه اصولی دارد که بر اساس آن، هیچ‌کسی نباید در جهان عقب مانده باشد. این کمیشنر افزوده که اتحادیه اروپا در بخش تحصیل و آموزش دختران در افغانستان متعهد است و از گذشته هم تعهد کرده که نمی‌گذارد شهروندان افغانستان به عقب برگردند.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر ورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در توییتی گفته بود که در نشست گروه بیست درباره افغانستان، بسته کمکی به ارزش یک میلیارد یورو به افغانستان را ارائه می‌کند.

استقبال طالبان از کمک یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا با افغانستان

اتحادیه اروپا: وضعیت افغانستان فاجعه بار است

اتحادیه اروپا: طالبان را به رسمیت نمی‌شناسیم

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x