صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امیرخان متقی؛کشورهای همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد

پیک آفتاب:وزیر خارجه امارت اسلامی«امیرخان متقی» می‌گوید که سه کشور همسایه از حملات داعش در افغانستان و منطقه حمایت می‌کنند. وی افزود یکی از این کشورها نیروی انسانی داعش را فراهم می‌کند، دومی برنامه‌های آموزشی آن را مهیا می‌کند و کشور سوم حملات داعش را سوق می‌دهد. وزیر امور خارجه امارت اسلامی روز پنجشنبه ۶ […]

پیک آفتاب:وزیر خارجه امارت اسلامی«امیرخان متقی» می‌گوید که سه کشور همسایه از حملات داعش در افغانستان و منطقه حمایت می‌کنند.

وی افزود یکی از این کشورها نیروی انسانی داعش را فراهم می‌کند، دومی برنامه‌های آموزشی آن را مهیا می‌کند و کشور سوم حملات داعش را سوق می‌دهد.

وزیر امور خارجه امارت اسلامی روز پنجشنبه ۶ ثور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه افغان- قزاق تاکید کرد که این سه کشور همسایه زمینه را برای داعش در منطقه فراهم کرده‌اند.

امیرخان متقی در ادامه بحث های خود افزود بررسی‌های این گروه نشان می‌دهد که از هر ۱۰ مورد رویداد امنیتی، ۸ مورد آن در بیرون از افغانستان طراحی شده است. آقای متقی گفت که اگر این کشورها مسئولیت خود را به درستی انجام دهند، در افغانستان مشکلات امینتی بوجود نخواهد آمد.

وی تاکید کرد که افغانستان به دیگران آسیب نمی‌رساند و کشورهای دیگر هم از «اقدامات ویرانگر در افغانستان» دست بردارند.و تصریح کرد امنیت افغانستان به امنیت منطقه مرتبط است و افزود اگر افغانستان امن باشد منطقه در امان خواهد بود.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x