صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

اتحادیه اروپا: جنگ روسیه در اوکراین سبب گرسنگی در جهان می‌شود

رئیس پالیسی خارجی اتحادیه اروپا گفته است که تعزیرات وضع شده بر مسکو نه، بلکه جنگ روسیه در اوکراین سبب بحران مواد غذایی در جهان می‌شود.

رئیس پالیسی خارجی اتحادیه اروپا گفته است که تعزیرات وضع شده بر مسکو نه، بلکه جنگ روسیه در اوکراین سبب بحران مواد غذایی در جهان می‌شود.

پیک‌آفتاب: جوزپ بورل روز گذشته 11 اپریل، پس از ریاست نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا گفت که طیاره‌های روسی زمین‌های حاصل‌خیز را در اوکراین بمبارد می‌کنند و کشتی‌های جنگی این کشور مسیر ده‌ها کشتی مملو از گندم را مسدود کرده‌اند.

این مقام اروپایی اضافه کرد: “آنان ذخایر گندم را بمبارد کرده و از بین می‌برند و جلو صادر شدن آن‌را می‌گیرند”.

او هشدار داد که بر علاوه جنگ خشونت‌بار، جنگ معلوماتی نیز در اوکراین جریان دارد، زیرا مسکو تلاش دارد خاطرنشان سازد که تعزیرات غرب بر این کشور مسئول کمبود مواد غذایی و افزایش نرخ‌ها در جهان شده است.

در این حال، سازمان ملل هشدار داده که مختل شدن روند صادرات گندم در پی تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، هراس به میان آمدن بحران گرسنگی در جهان را افزایش داده است.

بحران کمبود مواد غذایی بیش‌تر کشورهای شرق‌میانه و افریقایی را تهدید می‌کند، کشورهایی که از پیش تاثیرات آن‌را متقبل شده‌اند.

روسیه و اوکراین از بزرگ‌ترین صادرکنندگان غله‌جات در جهان‌اند. محصولات این کشور‌ها، به شمول گندم، روغن نباتی و جواری، از اقلام عمده بازار‌های جهان به شمار می‌رود.

در جریان سه سال گذشته، روسیه 30 درصد و اوکراین 20 درصد گندم و جواری جهان را صادر کرده‌اند.

این در حالی است که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو با اخراج دیپلمات‌های روسی، موضع خود در قبال اوکراین را تغییر نمی‌دهد.

زاخارووا: روسیه موضع خود در قبال اوکراین را به خاطر اخراج دیپلمات‌ها تغییر نمی‌دهد

سفیر روسیه در واشنگتن: تحویل بیش‌تر اسلحه به اوکراین، منجر به رویارویی روسیه و امریکا می‌شود

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x