صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

وزارت خارجه امارت اسلامی؛ضرورتی به تعیین نماینده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان نیست.

پیک آفتاب:سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی«امیرخان متقی» طی اظهاراتی گفت که ضرورتی به تعیین نماینده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان نیست. ضیاء‌احمد تکل، معاون سخنگوی وزارت خارجه امارت اسلامی  سه‌شنبه ۴ ثور از دیدار امیر‌خان متقی با ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه برای افغانستان در کابل خبر داده و گفت، وزارت خارجه […]

پیک آفتاب:سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی«امیرخان متقی» طی اظهاراتی گفت که ضرورتی به تعیین نماینده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان نیست.

ضیاء‌احمد تکل، معاون سخنگوی وزارت خارجه امارت اسلامی  سه‌شنبه ۴ ثور از دیدار امیر‌خان متقی با ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه برای افغانستان در کابل خبر داده و گفت، وزارت خارجه امارت اسلامی در این دیدار تاکید کرد که «شرایط افغانستان طوری حاکم نیست که نیاز به نماینده ویژه سازمان ملل باشد.»

وی گفت که امارت اسلامی مشغول گفت‌وگو با سازمان ملل متحد است و پس از و‌ضاحت کافی در مورد آجندا و ترکیب نشست دوحه، موقف خویش را ابراز خواهند کرد.

در همین حال، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه در این دیدار خواستار آزادسازی دارایی‌های مسدود شده افغانستان توسط آمریکا شد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد دو ماه قبل در پایان نشستی که درباره افغانستان در دوحه برگزار شده بود، درباره تعیین یک نماینده ویژه برای تعامل جامعه جهانی با امارت اسلامی اعلام کرد که به مشورت‌های خود ادامه می‌دهد و در این زمینه تصمیم می‌گیرد.

گوترش در این نشست گفت: «تصمیم گرفته شد که یک روند جدی مشورتی را شروع کنم تا بررسی کنم که آیا شرایط برای تعیین یک نماینده جدید سازمان ملل متحد فراهم است.»

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x