صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سفیر روسیه در واشنگتن: تحویل بیش‌تر اسلحه به اوکراین، منجر به رویارویی روسیه و امریکا می‌شود

سفیر روسیه در امریکا در بیاناتی هشدار داده است که تحویل هرچه بیش‌تر تسلیحات جنگی به اوکراین، می‌تواند امریکا و روسیه را به سمت یک رویارویی نظامی سوق دهد.

سفیر روسیه در امریکا در بیاناتی هشدار داده است که تحویل هرچه بیش‌تر تسلیحات جنگی به اوکراین، می‌تواند امریکا و روسیه را به سمت یک رویارویی نظامی سوق دهد.

پیک‌آفتاب: آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن اظهار داشت، اقدامات کشورهای غربی در مقابل عملیات ویژه روسیه در اوکراین خطرناک و تحریک‌آمیز است و می‌تواند منجر به درگیری نظامی مستقیم روسیه و امریکا شود.

آنتونوف به نشریه امریکایی “نیوز ویک” گفته است: “کشورهای غربی با تامین سلاح و مهمات برای اوکراین، مستقیماً در تحولات کنونی دخالت دارند و در نتیجه باعث می‌شوند خون‌های بیش‌تری ریخته شود”.

وی تصریح کرده است: “ما هشدار می‌دهیم که چنین اقداماتی خطرناک و تحریک‌آمیز هستند، زیرا علیه روسیه انجام می‌شوند و ممکن است منجر به رویارویی نظامی مستقیم بین روسیه و آمریکا شوند”.

سفیر روسیه خاطرنشان کرده است: “هر کاروان‌ حمل‌ونقل و ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی از غرب در خاک اوکراین، یک هدف نظامی قانونی برای نیروهای مسلح ما است”.

از سوی دیگر آنتونی بلنکین، وزیر خارجه امریکا در توییتی گفته است: “این هفته به عنوان بخشی از تلاش‌های مستمر و فوری خود با متحدان و شرکا برای مقابله با جنگ تجاوزکارانه دولت روسیه در اوکراین و دفاع از اصول لازم برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی، از بروکسل بازدید کردم”.

در همین حال؛ ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با نشر توییتی گفته است که شما با خرید نفت و گاز روسیه، کشتار اوکراینی‌ها را تامین مالی می‌کنید.

از سوی دیگر؛ بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا نیز در توییتی گفته است: “بریتانیا و آلمان از حمله پوتین به وحشت افتاده‌اند و توافق کرده‌اند که دو کشور باید برای کمک به اوکراین بیش‌تر از این پیش بروند. بریتانیا تسلیحات دفاعی بیش‌تری به اوکراین خواهد فرستاد و با شرکای G7 برای هدف قرار دادن هر ستون اقتصاد روسیه برای اطمینان از شکست پوتین هم‌کاری خواهد کرد”.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر وزیران خارجه کشورهای عضو ناتو به روزهای ۶ و ۷ اپریل، نشستی را در مورد اوکراین در بروکسل دایر کردند و هدف این نشست این بود که ناتو به اوکراین تجهیزات نظامی می‌فرستد.

ناتو به اوکراین تجهیزات نظامی می‌فرستد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x