صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

زاخارووا: روسیه موضع خود در قبال اوکراین را به خاطر اخراج دیپلمات‌ها تغییر نمی‌دهد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو با اخراج دیپلمات‌های روسی، موضع خود در قبال اوکراین را تغییر نمی‌دهد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو با اخراج دیپلمات‌های روسی، موضع خود در قبال اوکراین را تغییر نمی‌دهد.

پیک‌آفتاب: ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که سیاست مسکو در قبال کشورها به ویژه اوکراین، پس از اخراج دیپلماتان روسی، تغییر نخواهد کرد و ما در سیاست خارجی خود “ثبات” را دنبال می‌کنیم.

این در حالی است که پیش‌تر برخی از کشورهای اروپایی مانند بلغارستان، لتونی، لیتوانی، استونی، پولند، ایرلند و هالند، ده‌ها دیپلمات روسی را به دلیل “فعالیت‌های جاسوسی و پروپاگاندای کرملین” اخراج ‌کرده بودند. کشورهای لیتوانی، فرانسه و آلمان نیز 76 دیپلمات روسی را به عنوان “عناصر نامطلوب” اخراج کردند.

در واکنش به کشتار بوچا، سفیر روسیه از لیتوانی اخراج شد

زاخارووا در کانال تلگرام خود نوشته است: “آن‌ها یک‌باره همه این اقدامات را اعلام نمی‌کنند به این امید که ما موضع خود را تغییر دهیم؟ ما آن را تغییر نمی‌دهیم و من به وزارت خارجه فرانسه می‌گویم اگر حداقل طی آن 8 سال، یک بار اجرای توافقات مینسک توسط کی‌ف را حتی با خطر اعمال تحریم‌ها مرتبط می‌کردید، به صلح و ثبات در اروپا دست می‌یافتید.”

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، امریکا و متحدان‌اش را متهم کرد که عامل اصلی جنگ در اوکراین هستند. او گفت سیاست غرب از سال ۲۰۱۴ بدین‌سو سبب درگیری رژیم کی‌ف با مردم اوکراین شده است.

وزیر خارجه روسیه: غرب مسول جنگ در اوکراین است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x