صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سرمنشی ناتو: با روسیه گفتگوی مستقیم و جدی انجام شد

سرمنشی ناتو می‌گوید که این پیمان درباره نزاع اوکراین با روسیه گفتگوی مستقیم و جدی انجام داده است.

سرمنشی ناتو می‌گوید که این پیمان درباره نزاع اوکراین با روسیه گفتگوی مستقیم و جدی انجام داده است.

پیک‌آفتاب: ینس استولتنبرگ روز گذشته به خبرنگاران توضیح داد که ناتو آماده است بار دیگر با روسیه درباره امنیت اروپا گفتگو کند.

استولتنبرگ بعد از دیدار روز گذشته با هیئت شورای ناتو-روسیه، به خبرنگاران گفت که ناتو با خواسته‌های مسکو برای یک ساختار امنیتی جدید موافقت نخواهد کرد، اما می‌خواهد تلاش‌های دیپلماتیک ادامه یابد.

استولتنبرگ ‌افزود: “روسیه در موقعیتی نبود که با پیشنهاد سه جلسه دیگر برای بحث روی مسائل خاص موافقت کند. آن‌ها پیشنهاد را رد نکردند، اما گفتند که به وقت بیش‌تر نیاز دارند تا با یک پاسخ دوباره به ناتو برگردند. البته ما آماده هستیم که بار دیگر با آن‌ها به گفتگو بپردازیم”.

سرمنشی ناتو گفت که اوکراین حق دارد درباره ترتیبات امنیتی آینده خود تصمیم بگیرد و روسیه حق وتوی پذیرش اعضای جدید ناتو را ندارد.

الکساندر گریشکو والکساندر فومین، معاونان وزارت‌های خارجه و دفاع روسیه، هیئت این کشور را در گفتگوی روز گذشته در بروکسل رهبری می‌کردند. گریشکو بعد از گفتگو به خبرنگاران گفت که بحث‌ها جدی و صریح بود. او گفت: “بحث ها بسیار واضح، مستقیم، عمیق و جدی بود، ولی در عین حال اختلافات در مسایل عمده را برملا ساخت”.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفته بود که جواز اعتبار همه کارمندان نمایندگی ناتو در مسکو سر از اول نومبر لغو می‌گردد. آقای لاوروف هم‌چنان گفته بود که کشورش نمایندگی خود در ناتو را به تعلیق در می‌آرود.

تیره‌گی روابط روسیه و ناتو؛ روسیه نمایندگی خود در ناتو را تعلیق می‌کند

مقامات روسیه قبل از گفتگوی روز گذشته با ناتو در مقر این سازمان، با مقامات امریکا به رهبری ویندی شیرمن، معاون وزیر خارجه در جنوا بحث کردند. خانم شیرمن در بحث‌های روز گذشته در بروکسل نیز حضور داشت.

از جانب دیگر، خبرگزاری اینترفاکس با نشر گزارشی گفته بود که روسیه مانور نیروهای نظامی را در مرز اواکراین آغاز کرده است. مانور جدید روسیه در مرز اوکراین؛ در واقع بازی سیاسی است و مسکو حاضر نیست کوتاه بیاید.

مانور جدید روسیه در مرز اوکراین؛ از هشدار تا بازی سیاسی، مسکو حاضر نیست کوتاه بیاید

سرمنشی ناتو گفت که اختلافات با روسیه اندک نیست که زود حل شود، ولی نشستن همه متحدان ناتو با روسیه دور یک میز و بحث روی مسائل اساسی یک علامه مثبت است.

از سوی دیگر، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا در دیدار با همتای آلمانی خود گفت بود تا زمانی‌که تفنگ روسیه در اوکراین صدا کند، گفتگوها در این زمینه نتیجه نخواهد داشت.

امریکا به آلمان: تا زمانی‌که تفنگ روسیه بر سر اوکراین باشد، گفتگوها نتیجه ندارد

این در حالی مطرح می‌شود که تنش‌ها بین روسیه و ناتو بر سر مسایل اوکراین حاد شده و دو طرف هم‌دیگر را متهم به زورگویی و مداخله می‌کنند.

تقابل تازه شرق و غرب در اوکراین؛ پوتین، امریکا و ناتو را به عکس‌العمل شدید تهدید کرد

وضع محدودیت بالای دیپلمات‌های امریکایی در روسیه

امریکا و ناتو، افغانستان را به “سیاه‌چاله فساد” تبدیل کرده است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x