صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امریکا به آلمان: تا زمانی‌که تفنگ روسیه بر سر اوکراین باشد، گفتگوها نتیجه ندارد

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا در دیدار با همتای آلمانی خود گفت تا زمانی‌که تفنگ روسیه در اوکراین صدا کند، گفتگوها در این زمینه نتیجه نخواهد داشت.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا در دیدار با همتای آلمانی خود گفت تا زمانی‌که تفنگ روسیه در اوکراین صدا کند، گفتگوها در این زمینه نتیجه نخواهد داشت.

پیک‌آفتاب: بلینکن در این دیدار گفت در صورتی‌که روسیه به اوکراین حمله کند، پی‌آمدهای این حمله برای روسیه بسیار سنگین خواهد بود. دیپلمات‌های ارشد امریکا و آلمان روز گذشته ۵ جنوری، بار دیگر هشدار دارند که بهای حمله روسیه به اوکراین جبران‌ناپذیر خواهد بود.

آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان در جریان سفر به واشنگتن در دیدار با هم‌تای امریکایی خود به راه حل دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها میان غرب و مسکو تاکید کرده گفت: «هیچ بدیلی برای راه‌حل سیاسی وجود ندارد. این باید برای دولت روسیه روشن باشد.»

او گفت که امریکا و اروپا دارای «موضع مشترک» در خصوص حمله روسیه به کی‌ف است.

از سوی دیگر بلینکن، وزیر خارجه امریکا ضمن هشدار به روسیه گفت: «هم‌بستگی قوی ترانس اتلانتیک موثرترین پاسخ و موثرترین ابزاری است که ما برای مقابله برای تجاوز روسیه به خاک اوکراین داریم.»

او ضمن اشاره به پیشرفت تسلیحات روسیه گفت: «تا زمانی‌که تفنگ روسیه بر سر اوکراین باشد، گفتگو نتیجه ندارد.»

از سوی دیگر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفته بود که هیچ‌گاه در پی حمله به کشوری نیست ولی از منافع خود طبق خواست خود دفاع می‌کند. او گفته بود که «یک‌جانبه‌گرایی» ناتو پذیرفتنی نیست و نباید سیاست ناتو بر مسکو تحمیل شود.

این در حالی مطرح می‌شود که تنش‌ها در مرزهای اوکراین بین روسیه و ناتو به اوج رسیده و دو جانب هم‌دیگر را متهم به مداخله در خاک یکدیگر می‌کنند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x