صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

تیره‌گی روابط روسیه و ناتو؛ روسیه نمایندگی خود در ناتو را تعلیق می‌کند

سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته، 26 میزان اعلام کرد که جواز اعتبار همه کارمندان نمایندگی ناتو در مسکو سر از اول نوامبر لغو می‌گردد. آقای لاوروف همچنان گفته است که کشورش نمایندگی خود در ناتو را به تعلیق در می‌آرود.

پس از اخراج 8 کارمند نمایندگی روسیه در ناتو، این کشور مناسبات رسمی خود با پیمان غربی ناتو را قطع می‌کند. مسکو گفته است که نمایندگی خود در ناتو را به تعلیق در می‌آورد و دفتر ناتو در مسکو را نیز مسدود می‌کند.

پیک‌آفتاب: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته، 26 میزان اعلام کرد که جواز اعتبار همه کارمندان نمایندگی ناتو در مسکو سر از اول نوامبر لغو می‌گردد. آقای لاوروف همچنان گفته است که کشورش نمایندگی خود در ناتو را به تعلیق در می‌آرود.

اخیراً ناتو 8 کارمند نمایندگی روسیه در این پیمان را به اتهام جاسوسی “اشخاص نا مطلوب” اخراج کرد. ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو با توضیحاتی در این زمینه گفته است که این تصمیم هیچ ربطی به کدام رویداد مشخص ندارد. دبیر کل ناتو گفته است که از مدتی بدینسو دیده می‌شود که رفتارهای خصومت‌آمیز از جانب روسیه افزایش یافته است.

این رویداد، درواقع سند دیگری است که نشان می‌دهد روابط روسیه و کشورهای غربی عمیقاً تیره شده است. برخی تحلیل‌گران به این باروند که مناسبات دوجانب به سطح زمان جنگ سرد تنزیل یافته است، زمانی‌که کشورهای غربی سیاست مواجهه با اتحاد جماهیر شوروی پیشین را دنبال می‌نمودند.

روسیه، ناتو را متهم می‌کند که که نفوذ خود به سمت مرزهای روسیه را گسترش داده است. در مقابل، ناتو ادعا می‌کند که به دلیل الحاق شبه جزیره کریمیه به کشور روسیه، حضور خود در نواحی شرق کشورهای عضو را تشدید کرده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x