صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

الجزیره: ایالات متحده بدون شک همکار و هم سوء اسرائیل در نسل‌کشی در غزه است

پیک آفتاب: براساس گزارش های بدست آمده به نقل از الجزیره: می توان گفت که دولت جو بایدن با تصمیم اخیر خود برای تعلیق تحویل ۳ هزار و ۵۰۰ بمب به رژیم اسرائیل، آنچنان که برخی از حامیان این رژیم در واشنگتن می گویند به تل آویو خیانت کرده است. لوید آستین وزیر دفاع آمریکا( […]

پیک آفتاب: براساس گزارش های بدست آمده به نقل از الجزیره: می توان گفت که دولت جو بایدن با تصمیم اخیر خود برای تعلیق تحویل ۳ هزار و ۵۰۰ بمب به رژیم اسرائیل، آنچنان که برخی از حامیان این رژیم در واشنگتن می گویند به تل آویو خیانت کرده است.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا( ۱۹ ثور ) تایید کرد که دولت واشنگتن به صورت غیرمعمول انتقال سلاح به رژیم اسرائیل را متوقف کرده است.

اسرائیل در طی هفت ماه گذشته، ۳۵ هزار فلسطینی را در نوار غزه با حمایت قوی آمریکا به شهادت رسانده است.

آستین که در کمیته سنا اشاره کرد که توقف انتقال تسلیحات به دلیل اتفاقات رفح است که تقریبا یک میلیون و ۴۰۰ هزار آواره فلسطینی در آن پناه گرفته اند که بیش از ۶۰۰ هزار نفر از آنها کودک هستندکه بیشتر این افراد مجبور بودند از غزه به رفح فرار کنند.

الجزیره در گزارش خود نوشت: به نظر می رسد «خدشه ناپذیر» بودن واژه محبوب جدید تشکیلات سیاسی آمریکا در توصیف حمایت این کشور از  اسرائیل است و به این معناست که عادت تل آویو برای کشتارجمعی فلسطینی ها همیشه بیش از حق فلسطینی ها مورد دفاع قرار می گیرد.

الجزیره در ادامه نوشت، برخی از راست‌گراها در آمریکا تصمیم دولت بایدن را خیانت به اسرائیل قلمداد می کنند اما به ندرت می توان گفت که تعلیق انتقال ۳ هزار و ۵۰۰ بمب در مقایسه با حجم بالای سلاح های تسلیحاتی آمریکا که پیشتر از سوی واشنگتن به اسرائیل داده شده

آستین پیشتر گفته بود که تعلیق این محموله های تسلیحاتی تاثیری در کمک مازاد ۲۶ میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل که آوریل گذشته در کنگره تایید شد، نخواهد داشت. این کمک علاوه بر چند تریلیون دالر است که آمریکا سالانه به اسرائیل می دهد و به گزارش شورای روابط خارجی، «کمک بالاعوض تحت برنامه تامین مالی نظامی خارجی (FMF) است و اسرائیل می تواند از این وجوه برای خرید تجهیزات و خدمات آمریکایی استفاده کند».

همچنین تصمیم دولت بایدن برای تعلیق انتقال محموله بمب به اسرائیل بر کالاهای نظامی به ارزش ۸۲۷ میلیون دالر که دولت بایدن به تازگی مجوز آن را صادرکرد، تاثیر نخواهد داشت.

براساس سیاست انتقال تسلیحات قراردادی آمریکا، دولت این کشور موظف است «از انتقال تسلیحاتی که خطر تسهیل یا کمک به نقض حقوق بشر یا قوانین بین المللی بشردوستانه را دارد» جلوگیری کند.

اما به نظر می رسد که سیاست خارجی آمریکا بزرگترین نقض حقوق و قوانینی را متحمل شده است.

 

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x