صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

نی: حکومت با اختصاص بودجه مالی نباید استقلالیت رسانه‌ها را تحت شعاع قرار دهد

نهاد حمایت از رسانه‌های آزاد افغانستان می‌گوید که حکومت سرپرست ا.ا.ا نباید با اختصاص دادن بودجه برای رسانه‌ها، استقلالیت آن را تحت شعاع قرار دهد.

پیک‌آفتاب: نی یا نهاد حمایت از رسانه‌های آزاد افغانستان با نشر اعلامیه‌ای می‌گوید که سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ در نشستی با خبرنگاران در ولایت غزنی گفته است که قرار است از سوی حکومت برای رسانه‌ها بودجه داده شود.

نی هم‌چنان به نقل از سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ نوشته است: این وزارت روی طرحی کار می‌کند که بر اساس آن رسانه‌ها از امتیازات مالی دولتی برخوردار شوند.

نی در اعلامیه‌اش گفته است:«نی حمایت کننده رسانه‌های آزاد افغانستان از این طرح وزارت اطلاعات و فرهنگ مشروط به اجرایی شدن آن استقبال نموده و در عین زمان ملاحظات و نگرانی‌های را نیز در خصوص این طرح  دارد که قرار ذیل است:

  1. امتیاز در نظر گرفته شده باید بصورت همگانی برای تمام رسانه‌ها بدون کدام محدودیت زمانی و مکانی یکسان باشد.
  2. امتیاز باید بصورت عادلانه نظر به نیاز رسانه، نوع فعالیت رسانه، تعداد کارکنان رسانه، محتوای تولیدی رسانه و محدوده جغرافیایی رسانه سنجیده شود.
  3. امتیاز باید بلاعوض باشد و فعالیت، اسقلالیت و محتوای کاری رسانه را تحت شعاع قرار ندهد.
  4. هدف از ارایه امتیاز برای رسانه‌ها رشد رسانه‌ها، تقویت آزادی بیان، دسترسی به اطللاعات باشد، نه محدود کردن و یا اعمال سانسور بالای محتوای تولیدی در رسانه‌ها.
  5. وزارت اطلاعات و فرهنگ این موضوع و هدف آن را رسما به رسانه‌ها ابلاغ نماید تا همه رسانه‌ها در مرکز و ولایات در جریان قرار گیرند. »

نهاد حمایت از رسانه‌های آزاد افغانستان از حکومت سرپرست و نیز نهادهای ملی و بین‌المللی برای حمایت از خبرنگاران و رسانه‌ها در افغانستان خواستار حمایت و همکاری با خبرنگاران و رسانه‌ها شده است.

نی تاکید می‌کند که رسانه‌ها و خبرنگاران در افغانستان وضعیت خوبی ندارد و باید از نابودی رسانه‌ها در افغانستان جلوگیری گردد.

این نهاد پیشتر نیز نسبت به وضعیت بد خبرنگاران و رسانه‌ها در افغانستان ابراز نگرانی کرده، خواهان همکاری و حمایت از رسانه‌ها گردیده بود.

روز آزادی مطبوعات؛ نی: فعالیت آزاد رسانه‌ها و خبرنگاران در افغانستان تضمین شود

نی: 96 درصد خبرنگاران زن بی‌کار شدند/ مقام های مسوول و نهادهای ملی و بین‌المللی از فروپاشی رسانه‌ها جلوگیری کنند

 

نهادهای حامی خبرنگاران: امارت اسلامی باید محدودیت‌ها علیه رسانه‌ها را بردارند

بنت: ا.ا.ا به رسانه‌ها در افغانستان احترام بگذارد

خواست کمیته‌ی حفاظت از خبرنگاران از امارت اسلامی برای اجازه دوباره فعالیت رادیو صدای بانوان در بدخشان

 

 

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x