صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

اخراج بیش از 400 دیپلمات روسیه از 28 کشور جهان

معاون وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه 25 اپریل، تایید کرد که بعد از تهاجم نظامی به اوکراین، بیش از 400 دیپلمات روس از 28 کشور اخراج شده‌اند.

معاون وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه 25 اپریل، تایید کرد که بعد از تهاجم نظامی به اوکراین، بیش از 400 دیپلمات روس از 28 کشور اخراج شده‌اند.

پیک‌آفتاب: یوگنی ایوانوف، معاون وزارت خارجه روسیه اعلام کرد در کنار اعمال تحریم‌های مختلف برای مجازات مسکو، بیش از 400 دیپلمات روسیه نیز از کشورهای غربی اخراج شده‌اند.

او گفت بیش‌تر دیپلمات‌های اخراجی روسیه از کشورهای پولند، آلمان، اسلواکی، کرواسی، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا بوده‌ است.

ایوانوف هم‌چنین از کاهش ظرفیت کنسولگری روسیه در بسیاری از کشورها خبر داد و گفت این موضوع نیز کمک‌های کنسولی به شهروندان و شرکت‌های روسی را در خارج از کشور تحت تاثیر قرار داده است. او تصریح کرد: “در برخی کشورها، دبیران مطبوعاتی نهادهای دیپلماتیک روسیه نیز اخراج شده‌اند که این موضوع انتقال اطلاعات را غیرممکن کرده است”.

بسیاری از کشورهای اروپایی علاوه بر تهاجم روسیه به اوکراین و کشتار شهروندان بوچا، موضوع “جاسوسی و پروپاگاندای” دیپلمات‌های روسیه را دلیل اخراج آن‌ها عنوان کرده‌اند.

معاون وزارت خارجه روسیه در ادامه تصریح کرد که غرب از گزینه‌های مختلف برای انزوای هر چه بیش‌تر کشورش استفاده می‌کند.

او هم‌چنین گفت برای احیای کادر دیپلماتیک روسیه در کشورهای غربی، راه سختی پیش رو قرار دارد.

روسیه نیز طی دو ماه گذشته ده‌ها دیپلمات اروپایی را اخراج کرده است که آخرین مورد آن، اخراج 40 دیپلمات آلمانی از مسکو بود. بر اساس یک بیانیه، روز دوشنبه 25 اپریل، وزارت خارجه روسیه، سفیر آلمان در مسکو را به وزارت خارجه احضار و لیست 40 دیپلماتی که “عناصر نامطلوب” تشخیص داده شده‌اند، را تحویل او داد.

وزارت خارجه روسیه این اقدام را “پاسخی متقارن” خوانده و گفته است که این اقدام در پاسخ به “تصمیم غیردوستانه آشکار” آلمان برای اخراج دیپلمات‌های روس اتخاذ شده است.

این در حالی است که پیش‌تر سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو با اخراج دیپلمات‌های روسی، موضع خود در قبال اوکراین را تغییر نمی‌دهد.

زاخارووا: روسیه موضع خود در قبال اوکراین را به خاطر اخراج دیپلمات‌ها تغییر نمی‌دهد

هشدار امریکا به دیپلماتان خود در اوکراین، این کشور را ترک کنید

ورود بوریس جانسون و اعضای کابینه او به روسیه ممنوع شد

اقدام تلافی‌جویانه؛ روسیه 18 کارمند اتحادیه اروپا را اخراج کرد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x