صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

ورود بوریس جانسون و اعضای کابینه او به روسیه ممنوع شد

دولت روسیه اعلام کرده است که در واکنش به "اقدامات خصمانه" بریتانیا، ورود بوریس جانسون، نخست ‌وزیر برتیانیا و 12 عضو ارشد کابینه او را به این کشور ممنوع می‌کند.

دولت روسیه اعلام کرده است که در واکنش به “اقدامات خصمانه” بریتانیا، ورود بوریس جانسون، نخست ‌وزیر برتیانیا و 12 عضو ارشد کابینه او را به این کشور ممنوع می‌کند.

پیک‌آفتاب: در این فهرست نام لیزا تراس، وزیر خارجه بریتانیا و بن والاس، وزیر دفاع این کشور نیز دیده می‌شود و وزارت خارجه روسیه رفتار آن‌ها را “خصمانه و بی‌سابقه” ارزیابی کرده است.

پیش‌تر دولت بریتانیا، با اعمال تحریم‌های گسترده علیه روسیه از جمله تحریم نفت روسیه، حمایت‌های نظامی و مالی گسترده‌ای از اوکراین کرده و بوریس جانسون نیز به کی‌ف رفت و با ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین دیدار کرد.

در جریان این سفر اعلام شد که بریتانیا علاوه بر تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه، کمک‌های نظامی خود را بیش‌تر می‌کند و 120 موتر زرهی و سامانه‌های موشکی ضد کشتی به اوکراین می‌دهد.

مقام‌های دولت بریتانیا هم‌چنین بارها خواستار تحقیق درباره ارتکاب “جنایت جنگی” توسط نظامیان روسیه در اوکراین شده‌اند.

این در حالی است که بر اساس ارقام رسمی، در پنج ماه گذشته صادرات گاز روسیه به اروپا و هم‌چنان قیمت قرارداد نفت این کشور، کاهش یافته است.

شرکت بزرگ گازپروم روسیه روز گذشته 15 اپریل، اعلام کرد که بین اول نوامبر تا 15 اپریل امسال صادرات گاز روسیه به اروپا و ترکیه 26.4 درصد نظر به همین وقت در سال گذشته کاهش داشته است.

بعد از تهاجم مسکو به اوکراین در 24 فبروری، اتحادیه اروپا می‌خواهد وابستگی خود را به گاز روسیه به دو سوم کاهش دهد. اما آلمان با درخواست تحریم کامل گاز روسیه مخالفت کرده است.

این در حالی مطرح می‌شود که تنش‌ها بین روسیه و کشورهای اروپایی سر قضیه اوکراین هر دم اوج می‌گیرد و در تازه‌ترین اقدام روسیه 18 کارمند اتحادیه اروپا را اخراج نموده است.

کشف اجساد بیش از 900 غیرنظامی در حومه کی‌ف

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x