صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

اقدام تلافی‌جویانه؛ روسیه 18 کارمند اتحادیه اروپا را اخراج کرد

وزارت خارجه روسیه در اعلامیه‌ای گفته که مسکو این افراد را به تلافی از اخراج 19 روسی از بروکسل، اخراج کرده است.

وزارت خارجه روسیه در اعلامیه‌ای گفته که مسکو این افراد را به تلافی از اخراج 19 روسی از بروکسل، اخراج کرده است.

پیک‌آفتاب: وزارت خارجه روسیه گفته که مارکوس ادرر، سفیر اتحادیه اروپا در مسکو را احضار کرده و او را از اقدامات تلافی‌جویانه روسیه آگاه ساخته است.

از 24 فبروری به اینسو، کشورهای غربی ده‌ها دیپلمات روسی را به دلیل تهاجم بی‌دلیل مسکو به اوکراین اخراج کرده‌اند. روسیه گفته که به همه این اخراج‌ها، پاسخ خواهد داد.

این در حالی مطرح می‌شود که جدیداً حکومت مقدونیه شمالی دستور اخراج 6 دیپلمات روسی را صادر کرد.

وزارت خارجه مقدونیه شمالی روز گذشته 15 اپریل، در اعلامیه‌ای گفت که 6 دیپلمات روسی به دلیل انجام فعالیت‌های مغایر با کنوانسیون ویانا در زمینه روابط دیپلماتیک، افراد نامطلوب اعلام شده‌اند. براساس این اعلامیه، این افراد باید طی پنج روز آینده قلم‌رو جمهوری مقدونیه شمالی را ترک کنند.

سفارت روسیه در شهر اسکوپیه پایتخت مقدونیه شمالی، این اتهامات را “کاملاً بی‌اساس” خوانده و در مورد “عواقب جدی” این حرکت، هشدار داده است.

این سفارت در توییتر خود نگاشته است که جانب روسیه اقدامات لازم را انجام خواهد داد، نه لزوماً باالمثل، بلکه به گفته این سفارت، معنادار به حیث پاسخ به این گام.

این دومین اخراج دیپلمات‌های روسی از مقدونیه شمالی پس از تهاجم بی‌دلیل روسیه بر اوکراین است. ماه گذشته نیز به پنج دیپلمات روسی دستور داده شد که مقدونیه شمالی را به دلیل آن‌چه که اسکوپیه آن‌را فعالیت‌های دیپلماتیک “نامناسب” توصیف کرده بود، ترک کنند.

قبل از این در سال 2021 مقدونیه شمالی، دو دیپلمات روسی را در دو رویداد جداگانه اخراج کرده بود و دو سال قبل از آن، یک دیپلمات روسی به دلایل امنیتی و در هم‌بستگی با بریتانیا به خاطر مسمومیت سرگی سکریپال، جاسوس سابق روسی و دخترش در سالزبری بریتانیا، از مقدونیه شمالی اخراج شد.

تنها در اخیر ماه مارچ سال جاری میلادی، 21 دیپلمات روسی از بلجیم، 17 دیپلومات از هالند، 4 دیپلمات از ایرلند و یک دیپلمات روسی از جمهوری چک اخراج ‌شدند.

این در حالی مطرح می‌شود که پولیس اوکراین روز جمعه ۱۵ اپریل، اعلام کرد که پس از عقب‌‌نشینی نیروهای روسیه از شمال این کشور، اجساد بیش از ۹۰۰ شهروند غیرنظامی در حومه شهر کی‌ف کشف شده است که بیش‌تر آن‌ها به ضرب گلوله کشته شده‌اند.

کشف اجساد بیش از 900 غیرنظامی در حومه کی‌ف

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x