صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امریکا: اوکراین ثبات ندارد و هر لحظه خواسته‌هایش تغییر می‌کند

جولیان اسمیت، نماینده دائمی امریکا در ناتو می‌گوید که ایالات متحده و متحدانش در ارائه کمک نظامی به کی‌ف با مشکلاتی روبه‌رو هستند، زیرا فهرست تسلیحات مورد نیاز اوکراینی‌ها دائماً در حال تغییر است و بسیاری از کشورها ذخایر خود را قبلاً تمام کرده‌اند.

جولیان اسمیت، نماینده دائمی امریکا در ناتو می‌گوید که ایالات متحده و متحدانش در ارائه کمک نظامی به کی‌ف با مشکلاتی روبه‌رو هستند، زیرا فهرست تسلیحات مورد نیاز اوکراینی‌ها دائماً در حال تغییر است و بسیاری از کشورها ذخایر خود را قبلاً تمام کرده‌اند.

پیک‌آفتاب: نماینده دائمی امریکا در ناتو در نشستی که در مرکز امنیت جدید امریکا برگزار شده بود گفت: “کی‌ف ثبات ندارد و هر لحظه خواست‌اش تغییر می‌کند. ما باید یک لیست در حال تغییر از درخواست‌هایی را که تقریباً روزانه از کی‌ف می‌آیند، داشته باشیم. ما یک سری درخواست‌ها را دریافت می‌کنیم و سپس هم‌راه با متحدان ما بحث کرده، سعی می‌کنیم که کدام یک از متحدان می‌توانند در مورد درخواست ارایه شده، پاسخ دهند و چه کسانی آماده ارائه کمک هستند. این کار سخت و دشوار است، زیرا درخواست‌های کی‌ف دائماً در حال تغییر هستند.”

اسمیت اذعان کرده که تعدادی از متحدان ایالات متحده در حال حاضر تقریباً همه چیزی را که داشته‌اند، به اوکراین داده‌اند. او گفت که این کشورها شروع به ابراز نگرانی در مورد کاهش ذخایر خود کرده و اکنون در تلاش‌اند تا تعیین کنند که چه کمک‌های بیش‌تری می‌توانند به اوکراین ارائه نمایند.

از سوی دیگر؛ آنا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین روز سه‌شنبه، گفت که کی‌ف تنها 10 درصد از تسلیحات مورد نیاز خود را از غرب دریافت کرده و غرب هر آن‌چه را وعده کرده، آن‌ها را به کی‌ف نفرستاده است.

درهمین حال؛ جو بایدن، رئیس‌ جمهور امریکا روز گذشته از تخصیص یک بسته کمکی نظامی جدید به کی‌ف که حدود یک میلیارد دالر می‌شود، خبر داد. بایدن این بسته کمکی را ضمن یک تماس تلفنی با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد.

این اقدام امریکا واکنش روسیه را در پی داشت. واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل روز گذشته، کشورهای غربی را به “جنگ نیابتی با روسیه” متهم کرد و به خبرنگاران گفت: “باید بگویم که کشورهای غربی، تسلیحات به اوکراین می‌فرستند. دستان آنان به خون غیرنظامیان آغشته است.”

جو بایدن در ماه می، قانون قرض و اجاره را برای اوکراین امضا نمود. تصویب این سند از سوی هر دو مجلس کانگرس، حمایت نظامی از کی‌ف را ساده‌تر می‌سازد.

از سوی دیگر، مسکو بارها تلاش‌های غرب را برای طولانی کردن جنگ در اوکراین از طریق تامین تسلیحات نظامی برای نیروهای مسلح اوکراین انتقاد کرده است. وزارت دفاع روسیه هشدار داد که انبارهای مهمات به اهداف قانونی برای هوانوردی روسیه تبدیل خواهند شد.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان گفته بود که جنگ در اوکراین به جنگ منطقه‌ای مبدل شده که پی‌آمد آن برای کل جهان سنگین و غم‌انگیز است.

پاپ فرانسیس: جنگ اوکراین به جنگ منطقه‌ای تبدیل شده است

عملیات ویژه روسیه در اوکراین، ناتو را تجزیه کرد

نظامی اسبق امریکایی: پیروزی روسیه در جنگ اوکراین مسلم است

امریکا بانی جنگ و مانع صلح در اوکراین

افشاگری تازه؛ تنها پیمان‌کاران نظامی امریکا از جنگ اوکراین سود می‌برند

مسکو: تحویل جنگ‌افزار جدید به اوکراین، خطر جنگ روسیه و امریکا را در پی دارد

لاوروف: اروپا بازنده اصلی جنگ اوکراین است

افشاگری‌های تازه جنگ اوکراین؛ حضور چهار هزار جنگجوی امریکایی در خط مقدم جنگ

اوکراین: روی ناتو حساب نمی‌شود

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x