صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

لاوروف: اروپا بازنده اصلی جنگ اوکراین است

وزیر خارجه روسیه در خصوص تحولات اوکراین تصریح کرد که بازنده اصلی جنگ اوکراین، کشورهای اروپایی هستند.

وزیر خارجه روسیه در خصوص تحولات اوکراین تصریح کرد که بازنده اصلی جنگ اوکراین، کشورهای اروپایی هستند.

پیک‌آفتاب: سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز گذشته 30 می، در گفتگو با شبکه روسی “راپتلی” با اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز کشورهای اروپایی در اوکراین، تصریح کرد که بازنده اصلی جنگ اوکراین، اروپا است.

‌وی با با اشاره بر این‌که کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده، از اوکراین به عنوان یک ابزار برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند، گفته است: “بحث اوکراین که به عنوان یک ابزار و یک ابزار چانه‌زنی عمل می‌کند، نیست؛ بلکه بحث ممانعت از توسعه و پیش‌رفت روسیه است؛ زیرا پیش‌رفت روسیه، غرب را از ایجاد یک دنیای تک‌قطبی که واشنگتن با رضایت اروپا مدعی آن است، بازمی‌دارد.”

لاوروف در ادامه افزوده است: “اروپا از نقطه نظر ژئوپولتیکی چه دست‌آوردی در این اوضاع خواهد داشت؟ من نمی‌دانم اما تحلیل‌گران سیاسی در حال حاضر می‌نویسند که در چشم‌انداز آتی، بازنده اصلی کل این ماجرا، اروپا خواهد بود.”

وزیر خارجه روسیه در حالی این اظهارات را مطرح کرده است که کشورهای اروپایی در جدیدترین تلاش خود برای وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین، دچار اختلاف شدند. از سوی دیگر، رهبران اتحادیه اروپا، دوشنبه‌شب 30 می، بر سر بسته جدید تحریم‌ها علیه روسیه که کاهش 90 درصدی واردات نفت از این کشور تا پایان سال جاری را نیز شامل می‌شود، به توافق رسیدند.

اتحادیه اروپا 90 درصد واردات نفت از روسیه را ممنوع کرد

از سوی دیگر، دیپلماتان اروپایی گفته‌اند که نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای چندمین بار در رسیدن به توافقی درباره تحریم نفتی روسیه شکست‌ خورده‌اند.

طبق این گزارش، علی‌رغم آن‌که اتحادیه اروپا برای رسیدن به توافق در خصوص تحریم‌ نفت روسیه نیازمند موافقت تمامی اعضا است، هنگری که به شدت به نفت روسیه وابسته است، از مخالفان اصلی این تحریم است و آن طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، تحریم روسیه را هم‌چون یک بمباران اتمی به اقتصاد کشورش می‌داند.

پیش از این؛ جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وعده داده بود که اختلافات داخلی کشورهای عضو برای تحریم نفت روسیه رفع خواهد شد. او گفته بود که ما در تحریم نفتی و در بسته تحریمی بعدی علیه روسیه شکست نخواهیم خورد.

وزیران خارجه اتحادیه اروپا در مورد تحریم نفتی روسیه اختلاف نظر دارند

وعده جوزپ بورل درباره تحریم نفتی روسیه در شرایطی مطرح شده که پیش‌تر برخی کشورهای شرق اروپا از جمله هنگری، اسلواکی و جمهوری چک اعلام کرده بودند با این تحریم مخالف هستند، زیرا مانند دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نمی‌توانند نفت جای‌گزین را از طریق دریا تامین کنند.

از سوی دیگر برخی رسانه‌ها از قبیل رویترز خبر دادند که حامیان تصویب تحریم نفتی روسیه در اتحادیه اروپا امیدوار هستند با مستثنی کردن تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا که به دریا راه ندارند، بتوانند پیش‌رفتی در این زمینه حاصل کنند.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفته بود که فرانسه نقش‌ فعال را در تحریک نئونازیزم در اوکراین بازی می‌نماید.

لاوروف: کشورهای اروپایی تحریک کننده نئونازیزم در اوکراین هستند

روسیه: سرقت اموال خارجی عادت غرب است

لاوروف: ما باید واردات کالا از غرب را متوقف کنیم

روسیه: «15 فبروری»، روز شکست تاریخی «غرب» است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x