صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

روسیه: سرقت اموال خارجی عادت غرب است

وزیر خارجه روسیه، دیدگاه جوزپ بورل، رئیس دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا مبنی بر صرف دارایی‌های مسدود شده روسیه برای بازسازی اوکراین را "سرقت" توصیف نمود.

وزیر خارجه روسیه، دیدگاه جوزپ بورل، رئیس دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا مبنی بر صرف دارایی‌های مسدود شده روسیه برای بازسازی اوکراین را “سرقت” توصیف نمود.

پیک‌آفتاب: سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه درباره دیدگاه جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به اوکراین گفت: “این دزدی است که آن‌ها حتی سعی نمی‌کنند آن‌را پنهان کنند”.

وی خاطرنشان کرد که برای غرب، چنین اقداماتی در حال حاضر متاسفانه به یک عادت تبدیل شده است. لاوروف به عنوان نمونه به وضعیت مسدود شدن دارایی‌های افغانستان اشاره کرد که کشورهای غربی می‌خواهند از آن نه برای نیاز مردم افغانستان، بلکه برای اهدافی که مربوط به بازسازی نیست، استفاده کنند.

از سوی دیگر؛ الکساندر گروشکو، معاون لاوروف هم دیدگاه بورل را “غیرقانونی” خواند. او تصریح کرد که چنین اقدامی کل سیستم مالی جهانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و برای خود اروپایی‌ها نیز گران تمام می‌شود.

در پایان ماه اپریل، جو بایدن، رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که طرحی را به کانگرس ارسال کرده است تا اموال تجار روسی را برای کمک به کی‌ف مصادره کند.

در همین حال؛ لئونید اسلوتسکی، معاون دومای روسیه گفت: “واشنگتن سرقت‌های دولتی را قانونی می‌کند و نه تنها حق مالکیت خصوصی، بلکه قانون اساسی خود را نیز نقض می‌کند”.

وزیر خارجه روسیه هم‌چنین نقش بورل را زیر سوال برده و گفت: “ممکن است به زودی شاهد از بین رفتن موقعیت دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا باشیم، زیرا اتحادیه اروپا دیگر سیاست خارجی خود را ندارد و صرفاً مطابق با هر رویکردی که از سوی امریکا تحمیل می‌شود عمل می‌کند”.

وزیر خارجه روسیه اضافه کرد که مسکو به مخالفت با تلاش‌های امریکا برای “فرسایش اصولی که سازمان ملل بر آن استوار بود” و ایجاد نظم جهانی تک‌قطبی ادامه خواهد داد.

این دیپلمات ارشد روسیه هم‌چنین از جوزپ بورل به دلیل آن‌چه که او فراتر از محدوده‌ صلاحیت‌ها و حوزه کاری‌اش صحبت کرد، انتقاد نمود.

لاوروف گفت جدا از طرح “دیدگاه مصادره دارایی‌های خارجی”، جوزپ بورل “باید یادش باشد که او دیپلمات ارشد است نه رهبر نظامی اتحادیه اروپا”.

این در حالی مطرح می‌شود که نیویارک تایمز با نشر گزارشی به بررسی جنگ اوکراین پرداخته و پیش‌تر نوشته بود که امریکا به سمت درگیری مستقیم با روسیه پیش می‌رود و این خطرناک است.

جنگ اوکراین هر روز برای امریکا خطرناک‌تر می‌شود

استفاده امریکا از صنعت جنگ برای رونق اقتصادی

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x