صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

روسیه: «15 فبروری»، روز شکست تاریخی «غرب» است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه: "روز 15 فبروری، به عنوان روز شکست پروپاگندهای غرب در تاریخ ثبت خواهد شد. غربی‌ها رسوا شدند، بدون آن‌که حتی یک گلوله شلیک شود".

نیروهای نظامی روسیه پس از پایان مانور نظامی و ماه‌ها حضور در مرزهای اوکراین، دوباره به محل استقرار دایمی خود باز می‌گردند.

پیک‌آفتاب: نیروهای نظامی روسیه از مناطق جنوب و غرب پس از پایان تمرینات و مانورهای سنگین نظامی به محل استقرار خود باز می‌گردند. این تصمیم پس از دیدار وزرای خارجه و دفاع با رئیس جمهور ولادیمیر پوتین، اتخاذ شده است.

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در یک نشست خبری گفته که بخشی از نیروهای روسی در حال بازگشت به محل استقرار دایمی خود از محل تمرینات متفقین-2022 هستند. او افزوده که برگزاری مانورها و تمرینات نظامی روسیه در سراسر خاک این کشور حق مسلم کشورش است.

وی چنین تصریح کرده است: “کندک‌های بخش‌های نظامی جنوب و غرب پس از تکمیل وظایف خود، بارگیری در حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای را آغاز کرده‌اند و امروز حرکت به سمت پایگاه نظامی خود را آغاز خواهند کرد”.

از سوی دیگر؛ ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته که “روز 15 فبروری، به عنوان روز شکست پروپاگندهای غرب در تاریخ ثبت خواهد شد. غربی‌ها رسوا شدند، بدون آن‌که حتی یک گلوله شلیک شود”.

گزارش‌ها می‌رساند که قرار است اولاف شولتز، نخست وزیر آلمان امروز سه‌شنبه 15 فبروری، در مسکو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار کند. ممکن است شولتز درباره حمله احتمالی نظامی روسیه به اوکراین و پی‌آمدهای سنگین این حمله با پوتین گفتگو کند و از سویی هم قرار است که رهبران دو کشور مراودات اقتصادی-سیاسی به ویژه انتقال گاز (پروژه نورد استریم ۲) به اورپا را مورد بحث قرار دهند.

در پیوند به این مسئله اولاف شولتز در توییتی نوشته است: “در راه اوکراین. امروز در کی‌ف و فردا در مسکو به گفتگوهای‌مان در مورد وضعیت هنوز بسیار جدی در مرز اوکراین ادامه خواهم داد. در کی‌ف، برای من مهم است که هم‌بستگی و حمایت خود را از اوکراین ابراز کنم”.

https://twitter.com/Bundeskanzler/status/1493134196327567363/photo/1

روز گذشته 14 فبروری، دیداری بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه؛ سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه و سرگئی شویگو، وزیر دفاع صورت گرفت. آن‌ها در مورد مانورهای نظامی روسیه و بلاروس گفتگو کردند و پیش‌رفت مذاکرات در مورد تضمین‌های امنیتی غرب را نیز مورد بررسی قرار دادند.

در همین حال میخائل اولیانوف، نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل در توییتی نگاشته است: “کمپاین تبلیغاتی در مورد «تهاجم قریب‌الوقوع به اوکراین در این هفته» شتاب بیش‌تری به خود می‌گیرد. آیا حامیان مالی آن استراتیژی خروج برای حفظ چهره دارند؟ هفته آینده خواهیم دید”.

گفتنی است که مانور نظامی روسیه و بلاروس از 10 فبروری آغاز شد. مرحله دوم آزمایش نیروهای واکنش دولت اتحادیه، اکنون در حال انجام است و تا 20 فبروری ادامه خواهد داشت. هدف بررسی انعکاس تهاجم خارجی و حملات تروریستی است. نمایندگان روسیه و بلاروس بارها اعلام کرده‌اند که این مانورها ماهیت دفاعی دارد و هیچ کسی را تهدید نمی‌کند.

این در حالی است که جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا به تازگی اعلام کرده که دولت‌اش، 500 میلیون دالر قرضه و تسلیحات نظامی مرگ‌بار برای اوکراین فراهم می‌سازد تا این کشور از خود در مقابل حمله احتمالی روسیه دفاع کند.

کمک 500 میلیون دالری به شمول تسلیحات نظامی کانادا به اوکراین

بحران اوکراین؛ زلنسکی خواستار سفر بایدن به کی‌ف شد

آلمان و فرانسه میان روسیه و اوکراین میانجی‌گری می‌کنند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x