صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

آلمان و فرانسه میان روسیه و اوکراین میانجی‌گری می‌کنند

وزیران خارجه آلمان و فرانسه تلاش می‌کنند که برای کاهش تنش‌ها میان روسیه و اوکراین میانجی‌گری کنند.

وزیران خارجه آلمان و فرانسه تلاش می‌کنند که برای کاهش تنش‌ها میان روسیه و اوکراین میانجی‌گری کنند.

پیک‌آفتاب: ژان لودریان، وزیر خارجه فرانسه روز شنبه 29 جنوری، در توییتی گفته است که با همتای آلمانی خود آنالنا بائربوک به اوکراین می‌رود و برای کاهش تنش‌ها میان این کشور و روسیه تلاش می‌کند.

وزیر خارجه فرانسه در توییت خود نوشته که به تاریخ 7 و 8 ماه فبروری از کی‌ف دیدار می‌کنند.

از سوی دیگر، آژانس خبررسانی آلمان با نشر گزارشی گفته که وزارت خارجه این کشور تایید کرده که خانم بائربوک به زودی از کی‌ف بازدید خواهد کرد.

وزیر خارجه آلمان در پاسخ به توییت همتای فرانسوی خود در اشاره به چارچوب نورماندی نوشته است: “ما تلاش‌های خود برای کاهش تنش را در چارچوب «ان۴» را ادامه می‌دهیم”.

آلمان و فرانسه در این چارچوب میان اوکراین و روسیه میانجی‌گری می‌کنند. آخرین گفتگوی این چارچوب روز چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد ولی با این‌که هشت ساعت به طول انجامید، نتایج ملموسی در پی نداشت.

از سوی دیگر، قصر الیزه با نشر اعلامیه‌ای گفته است که کی‌ف و مسکو، حمایت خود از پای‌بندی غیرمشروط به آتش‌بس در شرق اوکراین را ابراز کرده‌اند. قرار است نمایندگان طرفین، گفتگوهای خود را در برلین ادامه دهند ولی کدام تاریخی برای ازسرگیری گفتگوها مشخص نکرده‌اند.

در پیوند به این تنش‌ها؛ جو بایدن، رئیس جمهور امریکا گفت که شمار اندک سربازان خود را به زودی به اروپای شرقی و کشورهای ناتو می‌فرستد. از سوی دیگر، امریکا چند روز پیش اعلان کرد که برای استقرار محتمل نیروها در اروپا به 8500 سرباز دستور آماده‌باش داده شده است.

وزیر دفاع امریکا روز جمعه گفت که این نیروها برای تقویت ناتو فرستاده خواهند شد. او گفت: “امریکا شانه به شانه در کنار متحدان خود در ناتو خواهد ایستاد. این شامل تقویت امنیت در جناح شرقی ناتو می‌شود، طوری‌که می‌دانید ما هزاران سرباز امریکایی را در اوایل این هفته برای اعزام دستور آماده‌باش داده‌ایم. اگر ناتو نیروهای واکنش خود را فعال می‌کند، این سربازان آماده حرکت خواهند بود”.

لوید آستین، وزیر دفاع امریکا افزود که رئیس جمهور روسیه همه امکانات نظامی خود برای اقدام علیه اوکراین را آماده ساخته و اکنون به تصمیم سیاسی مسکو بستگی دارد که چه می‌کند.

این در حالی است که پیش‌تر امانوئل ماکرون، رئیس‌ جمهور فرانسه هشدار داده بود که هزینه حمله به اوکراین برای روسیه “بسیار سنگین” خواهد بود.

فرانسه: هزینه حمله به اوکراین برای روسیه بسیار سنگین است

جوزپ بورل: اروپا در پی دراماتیک کردن تنش بین اوکراین و روسیه نیست    

امریکا به آلمان: تا زمانی‌که تفنگ روسیه بر سر اوکراین باشد، گفتگوها نتیجه ندارد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x