صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

فرانسه: هزینه حمله به اوکراین برای روسیه بسیار سنگین است

امانوئل ماکرون، رئیس‌ جمهور فرانسه روز گذشته هشدار داد که هزینه حمله به اوکراین برای روسیه "بسیار سنگین" خواهد بود.

امانوئل ماکرون، رئیس‌ جمهور فرانسه روز گذشته هشدار داد که هزینه حمله به اوکراین برای روسیه “بسیار سنگین” خواهد بود.

پیک‌آفتاب: رئیس‌ جمهور فرانسه که پس از دیدار با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان سخن می‌گفت در عین حال اظهار داشت که روز جمعه با ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود گفتگو خواهد کرد. امانوئل ماکرون هم‌چنین تاکید کرد که کشورهای اروپایی در قبال بحران اوکراین “کاملاً متحد” و “هم‌آهنگ” هستند.

رئیس‌ جمهور فرانسه که به دنبال گفتگو بین روسیه و اتحادیه اروپا بر سر اوکراین است، با لحنی انتقادآمیز درباره گفتگوها بین واشنگتن و مسکو گفت: “آیا گفتگوها بین امریکا و روسیه چیز خوبی است؟ بله؟ این گفتگوها نتیجه مشخصی داشته است؟ من چیزی ندیدم”.

وی هم‌چنین چارچوب گفتگوی نورماندی “با حضور فرانسه، آلمان، روسیه و اوکراین” را تنها چارچوب سیاسی برای حل بحران کنونی توصیف کرد.

از سوی دیگر، امریکا و متحدانش امیدوار هستند تا با تهدید به وضع تحریم‌های اقتصادی گسترده بتوانند مسکو را از حمله نظامی به اوکراین منصرف کنند. این در حالی است که بازار سهام مسکو و ارزش روبل از هم‌اکنون تحت تاثیر این تهدیدها قرار گرفته است. واشنگتن احتمال ممنوعیت مبادله با دالر امریکا برای بانک‌های روسی را در دست بررسی دارد.

یک مقام ارشد دولت امریکا که خواسته نام‌اش فاش نشود به خبرگزاری فرانسه گفته که واشنگتن بر این باور است که می‌تواند با گزینه‌های جای‌گزین بخش قابل توجهی از گاز صادراتی روسیه به اروپا را جبران کند. این سخنان در حالی بیان می‌شود که واردات گاز از روسیه بیش از 40 درصد از نیاز اروپایی‌ها را تامین می‌کنند.

این در حالی است که پیش تر جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود که این اتحادیه دلیلی برای “دراماتیک کردن” تنش بین اوکراین و روسیه نمی‌بیند و قصد ندارد که در این مورد از امریکا پیروی کند و خانواده دیپلماتان‌اش را از کی‌یف فرا بخواند.

جوزپ بورل: اروپا در پی دراماتیک کردن تنش بین اوکراین و روسیه نیست    

مانور جدید روسیه در مرز اوکراین؛ از هشدار تا بازی سیاسی، مسکو حاضر نیست کوتاه بیاید

امریکا به آلمان: تا زمانی‌که تفنگ روسیه بر سر اوکراین باشد، گفتگوها نتیجه ندارد

اولین محموله نظامی امریکا، بیخ گوش روسیه

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x