صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

اوکراین: روی ناتو حساب نمی‌شود

با گذشت سه ماه از حمله روسیه به اوکراین، جنگ هم‌چنان در این کشور ادامه دارد و چشم‌انداز روشنی برای پایان آن وجود ندارد. در همین حال وزیر خارجه اوکراین گفته است که روی ناتو حساب نمی‌شود.

با گذشت سه ماه از حمله روسیه به اوکراین، جنگ هم‌چنان در این کشور ادامه دارد و چشم‌انداز روشنی برای پایان آن وجود ندارد. در همین حال وزیر خارجه اوکراین گفته است که روی ناتو حساب نمی‌شود.

پیک‌آفتاب: دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس، ناتو را متهم کرد که “مطلقاً هیچ کاری” در برابر تجاوز روسیه به خاک اوکراین انجام نداده است. رئیس دستگاه دیپلماسی اوکراین، برعکس از تلاش‌های اتحادیه اروپا و “تصمیمات انقلابی” بروکسل تقدیر نمود.

کولبا گفت: “ما به ناتو به چشم یک نهاد متحد که عملاً یک گوشه ایستاده و کاری نمی‌کند نگاه می‌کنیم. این درحالی است که نگاه اوکراینی‌ها در ابتدای جنگ به ناتو، نگاه به یک سازمان قدرت‌مند بود و برعکس مردم اوکراین، اتحادیه اروپا را بیش‌تر در حد یک موسسه که کارش فقط بیان نگرانی‌هاست و در عمل کاری نمی‌کند، می‌دیدند.”

این در حالی است که پیش‌تر ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفته بود که جنگ روسیه در اوکراین صرف می‌تواند از طریق دیپلماسی حل شود. زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین که در تلویزیون دولتی اوکراین صحبت می‌کرد، گفت که کشورش می‌تواند در میدان نبرد پیروز باشد اما به گفته وی همه چیز فقط می‌تواند در میز مذاکره به طور قطعی حل شود و راه آن گفتگو و دیپلماسی است.

زلنسکی: جنگ فقط با دیپلماسی پایان خواهد یافت

رئیس دستگاه دیپلماسی اوکراین در ادامه تصریح کرده است: “اما جنگ چهره واقعی هر دو را نمایان ساخت. اتحادیه اروپا تصمیم‌های انقلابی‌ای گرفت که انتظارش را نداشتیم. آرمان‌های اروپایی-امریکایی اوکراین در قانون اساسی ما مندرج است و از نظر نظام فعلی، اولویت ما پیوستن به اتحادیه اروپاست.”

دیمیترو کولبا در پایان تاکید کرد: “همان‌طوری که رئیس جمهور زلسنکی در پانزدهم مارچ تاکید کرد که اوکراین نمی‌تواند عضو ناتو شود و من بسیار خوشحالم از این‌که می‌بینم مردم شروع کرده‌اند به درک این نکته که روی ناتو نمی‌توان حساب کرد.”

از سوی دیگر، دانمارک اعلام کرد که  موشک‌های ضدکشتی “هارپون” در اختیار اوکراین قرار می‌دهد و هنری کسینجر هم در نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس به سران اوکراین توصیه کرده تا با هدف برقرار شدن صلح و آرامش در کشورشان، اراضی مورد نظر روسیه را واگذار کنند.

کیسینجر: برای دست‌یابی به توافق صلح، اوکراین باید به روسیه امتیاز ارضی بدهد

این درحالی است که کرملین تمرکز خود را برای تصرف بخش‌هایی از شرق اوکراین قرار داده و بر شدت حملات خود در لوهانسک و دنباس افزوده است.

در همین حال، مقامات اوکراینی روز گذشته 25 می، از پیدا شدن 200 جسد در زمان حفاری در میان آوارهای یک ساختمان آسیب دیده در ماریوپل خبر دادند.

این در حالی مطرح می‌شود که کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) در مجمع جهانی اقتصاد 2022 (WEF) در داووس گفت: “عملیات نظامی روسیه در اوکراین، دو ضعف اقتصادی اتحادیه اروپا را آشکار کرده است. اولی وابستگی اروپا به زنجیره‌های تامین از خارج و دومی اتکا به انرژی و مواد معدنی کشور‌هایی که خیلی هم دوست نیستند”.

روسیه ضعف اقتصادی اتحادیه اروپا را برملا کرد

لاوروف: ما باید واردات کالا از غرب را متوقف کنیم

لاوروف: اگر غرب پیشنهاد از سرگیری روابط را ارایه کند، به گونه جدی بررسی می‌کنیم

پولند: اوکراین باید توسط غرامت جنگی روسیه بازسازی شود

مارک میلی: امریکا دیگر یک قدرت بی‌رقیب نیست

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x