صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

روسیه ضعف اقتصادی اتحادیه اروپا را برملا کرد

رئیس بانک مرکزی اروپا گفت که عملیات نظامی روسیه در اوکراین، ضعف اقتصادی اتحادیه اروپا را برملا کرده است.

رئیس بانک مرکزی اروپا گفت که عملیات نظامی روسیه در اوکراین، ضعف اقتصادی اتحادیه اروپا را برملا کرده است.

پیک‌آفتاب: کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) در مجمع جهانی اقتصاد 2022 (WEF) در داووس گفت: “عملیات نظامی روسیه در اوکراین، دو ضعف اقتصادی اتحادیه اروپا را آشکار کرده است. اولی وابستگی اروپا به زنجیره‌های تامین از خارج و دومی اتکا به انرژی و مواد معدنی کشور‌هایی که خیلی هم دوست نیستند.”

او تصریح نمود: “با این حال اروپا اگر یک‌صدا شود، نیرویی باورنکردنی است که به صورت گروهی و با مشارکت هم بسیار خوب عمل می‌کند، در غیر آن منجر به اختلاف شده و دچار ضعف بیش‌تر خواهد شد.”

درهمین حال؛ مارک روته، نخست وزیر هالند هم از اتحادیه اروپا خواست تا اقتصاد خود را به گونه‌ای اصلاح کند تا بازار داخلی‌اش تقویت شود. به گفته او فرانسه، آلمان و ایتالیا علی‌رغم روابط مهم با امریکا، باید درباره سیاست خارجی خود حاکمیت داشته باشند.

از سوی دیگر، واشنگتن پست روز گذشته 25 می، در گزارشی نوشت: “بیش‌تر کشور‌های اروپایی علی‌رغم لفاظی‌های قبلی خود علیه روسیه، حالا مجبور شدند شرایط جدید پرداخت گاز روسیه را بپذیرند، زیرا از بحران جدید انرژی بیم دارند.”

واشنگتن پست در این گزارش تصریح کرده است: “به نظر می‌رسد شرکت‌های انرژی اروپایی به درخواست ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه مبنی بر خرید گاز طبیعی با استفاده از یک سیستم پرداخت جدید پیچیده عمل کرده‌اند.”

بر اساس این گزارش، کشور‌های اتحادیه اروپا به دنبال راه‌هایی برای کاهش وابستگی خود به گاز روسیه هستند. آن‌ها در کوتاه‌مدت مایل‌اند برای جلوگیری از بحران انرژی از برخی حلقه‌ها عبور کنند و همین موضوع یکی از عواملی بود که به ثبات روبل کمک نمود.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه بامداد سه‌شنبه 24 می، خواستار توقف واردات کالا از کشورهای غربی شد. او گفت که روسیه تنها به خود و کشورهای متکی خواهد بود که ثابت کرده‌اند قابل اعتماد هستند و راه دیگران را دنبال نمی‌کنند. لاوروف تصریح کرد که ما باید واردات کالا از غرب را متوقف کنیم تا امنیت اقتصادمان تامین شود.

لاوروف: ما باید واردات کالا از غرب را متوقف کنیم

لاوروف: اگر غرب پیشنهاد از سرگیری روابط را ارایه کند، به گونه جدی بررسی می‌کنیم

روسیه: سرقت اموال خارجی عادت غرب است

کیسینجر: برای دست‌یابی به توافق صلح، اوکراین باید به روسیه امتیاز ارضی بدهد

مارک میلی: امریکا دیگر یک قدرت بی‌رقیب نیست

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x