صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

حامیان فلسطین خواستار محدود کردن حضور اسرائیل در المپیک پاریس شدند

پیک آفتاب: براساس گزارش از آسوشیتدپرس، حدود ۳۰۰ تن از  معترضان در حالی که پرچم‌های فلسطین در دست داشتند، شعارهایی علیه حضور اسرائیل در المپیک سر دادند. معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود، نه به حضور «عاملان نسل‌کشی» در بازی‌های المپیک؛ «اسرائیل را بایکوت کنید.» آنان با اشاره به اینکه […]

پیک آفتاب: براساس گزارش از آسوشیتدپرس، حدود ۳۰۰ تن از  معترضان در حالی که پرچم‌های فلسطین در دست داشتند، شعارهایی علیه حضور اسرائیل در المپیک سر دادند.

معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود، نه به حضور «عاملان نسل‌کشی» در بازی‌های المپیک؛ «اسرائیل را بایکوت کنید.»

آنان با اشاره به اینکه ورزشکاران روس زیر پرچم بی‌طرف در المپیک پاریس حضور خواهند داشت و مقام‌های دولتی روسیه به این بازی‌ها دعوت نشده‌اند، خواستار اعمال همین رویکرد درباره اسرائیلی‌ها شدند.

اما در این اواخر نوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه از حضور اسرائیل در بازی‌های المپیک پاریس حمایت کرد و ادعا کرد که اسرائیل «یک قربانی» است.

بازی‌های المپیک پاریس از ۵ تا ۲۱ اسد برگزار خواهد شد.

درخواست‌ها برای بایکوت اسرائیل در بازی‌های المپیک پاریس در حالی است که جنبش دانشجویی حامی فلسطین به فرانسه نیز کشیده شده است و دانشجویان در دانشگاه‌های سوربن و سیانس پو علیه اسرائیل تظاهرات کردند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه سه‌شنبه اعلام کرد: از هفتم اکتبر ( ۱۵ میزان ۱۴۰۲) زمان شروع جنگ اسرائیل علیه ساکنان غزه تاکنون ۳۴ هزار و ۵۳۵ فلسطینی شهید و ۷۷ هزار و ۷۰۴ نفر زخمی شده‌اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x