صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

وزیر دفاع امریکا: نظامیان امریکایی برای تحکیم دموکراسی در افغانستان قربانی دادند

لوید آستن، وزیر دفاع امریکا می‌گوید که قوای این کشور به خاطر تحکیم دموکراسی در افغانستان قربانی داده‌اند.

لوید آستن، وزیر دفاع امریکا می‌گوید که قوای این کشور به خاطر تحکیم دموکراسی در افغانستان قربانی داده‌اند.

پیک‌آفتاب: این سخنان وزیر دفاع امریکا در وب‌سایت وزارت دفاع ایالات متحده نشر شده است. او این سخنان را در نشستی برای بزرگ‌داشت از قربانیان امریکایی طی 20 سال جنگ در افغانستان ابراز کرد.

این در حالی است که نیروهای امریکایی بعد از ماموریت تقریباً 20 ساله در افغانستان در ماه اگست سال گذشته این کشور را کاملاً ترک کردند و در پی این تحولات، نظام اقتصادی و سیاسی افغانستان از هم پاشید.

این در حالی است که پیش‌تر؛ ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش که هم‌راه با لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، به تاریخ 28 سپتمبر، در کانگرس امریکا صبحت می‌کرد گفت: “شکست نیروهای امریکایی در افغانستان، یک شکست استراتیژیک است”. مایک میلی و لوید آستین خروج آشفته نیروهای امریکایی از افغانستان را تصدیق کردند.

ژنرال مارک میلی شکست افغانستان را استراتیژیک خواند

وزارت دفاع امریکا می‌گوید در جنگ افغانستان که طولانی‌ترین جنگ این کشور به شمار می‌رود، 2461 سرباز امریکایی کشته شده‌اند.

درهمین حال، وزیر دفاع امریکا در توییتی گفته است: “در سالی که آخرین بار در این روز بزرگ گرد هم آمدیم، طولانی‌ترین جنگ امریکا به پایان رسید. امروز ما 2461 سرباز و پرسونل امریکایی را به یاد می‌آوریم که در افغانستان جان باختند. همه کسانی که هنوز زخم‌های آن جنگ را، به جسم و جان دارند”.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر رئیس ستاد ارتش ایالات متحده امریکا گفته بود که این کشور می‌تواند در صورت احساس خطر از افغانستان، حمله‌هایی را به این کشور انجام دهد.

اعلام آمادگی امریکا برای حمله به افغانستان

هنگری: ماموریت 20 ساله ناتو در افغانستان به شکست انجامید

جنرال آمریکایی: توافق دوحه سقوط افغانستان را سرعت بخشید

جنرال نیک کارتر: نسخه دوم طالبان نسبت به نسخه اول متفاوت است

گفتنی است که در آخرین دوشنبه ماه می هر سال، امریکایی‌ها از آن‌عده منسوبان قوای مسلح ایالات متحده که در راه خدمت به کشورشان جان باخته‌اند، یادبود به عمل می‌آورند.

پس از دو سال وقفه به خاطر محدودیت‌های وضع شده برای جلوگیری از شیوع همه‌گیری کووید-19، امسال مراسم روز یادبود به تاریخ 30 می با برگزاری رسم گذشت‌ها در واشنگتن برگزار شد.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده،‌ در مراسم روز یادبود در گورستان ملی آرلنگتن شرکت کرده و بر گور سپاهیان گمنام این کشور اکلیل گل گذاشت.

شمار زیاد امریکایی‌ها به ویژه خانواده‌هایی که اعضای آنان در صفوف قوای مسلح امریکا و به خاطر دفاع از ایالات متحده کشته شده‌اند، برای یادبود از عزیزان از دست رفته‌شان به گورستان‌ها رفته و بر گور آنان گل می‌گذارند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x