صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

اعلام آمادگی امریکا برای حمله به افغانستان

رئیس ستاد ارتش ایالات متحده امریکا می‌گوید که این کشور می‌تواند در صورت احساس خطر از افغانستان، حمله‌هایی را به این کشور انجام دهد.

رئیس ستاد ارتش ایالات متحده امریکا می‌گوید که این کشور می‌تواند در صورت احساس خطر از افغانستان، حمله‌هایی را به این کشور انجام دهد.

پیک‌آفتاب: جنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده امریکا گفته است، که این کشور آماده است تا در صورت مشاهده خطر امنیتی از افغانستان، به آن کشور حمله نماید. وی تاکید کرد: “ما توانایی انجام عملیات ضربتی را داریم و از این گزینه جهت سرکوب تروریستان استفاده خواهیم کرد”.

جنرال میلی، روز گذشته 11 می، این موضوع را در مجلس نمایندگان امریکا مطرح کرد. او گفت امیدوار است که افغانستان بار دیگر به کانون گرم تروریستان تبدیل نشود. او تصریح نمود که امریکا اوضاع افغانستان را زیر نظر دارد و آماده عملیات ضربتی علیه تهدیدهای تروریستی می‌باشد.

این جنرال بلند پایه افزود که واشنگتن نمی‌خواهد “افغانستان هرگز به سکویی برای تروریست‌ها و حمله به ایالات متحده تبدیل شود”.

از سوی دیگر؛ جنرال اسکات بریر، مدیر سازمان استخبارات نظامی امریکا که روز گذشته در جلسه کمیته خدمات دفاعی سنای امریکا درباره فعالیت القاعده و داعش شاخه خراسان در افغانستان صحبت می‌کرد گفته که “من نگران شاخه خراسان داعش در افغانستان هستم. این واقعیت است که داعش توانسته حملات مرگ‌بار و فاجعه‌باری را در این کشور طرح‌ریزی و اجرا نماید”. وی در تازه‌ترین اظهارات خود فعالیت شاخه خراسان داعش و افزایش حمله‌های هدف‌مند این گروه در افغانستان را نگران‌کننده توصیف کرد و گفته است که این یک فال بد برای افغانستان است.

در این جلسه از بریر خواسته شد که پیش‌بینی کند چه مدت زمان طول می‌کشد تا داعش و القاعده توانایی حمله به خارج از افغانستان را پیدا نماید. او در پاسخ چنین گفت: “تخمین ما این را نشان می‌دهد که داعش احتمالاً به یک سال یا کمی بیش‌تر نیاز دارد و القاعده حتی بیش‌تر از آن به زمان نیاز دارند که توانایی حمله علیه کشورها را پیدا کند”.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر جنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش که هم‌راه با لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، به تاریخ 28 سپتمبر سال گذشته در کانگرس امریکا صبحت می‌کرد گفت: “شکست نیروهای امریکایی در افغانستان، یک شکست استراتیژیک است”. مارک میلی و لوید آستین خروج آشفته نیروهای امریکایی از افغانستان را تصدیق نمودند.

ژنرال مارک میلی شکست افغانستان را استراتیژیک خواند

جنرال مکنزی: داعش در افغانستان در حال رشد است

طالبان: ادعای پنتاگون در مورد حمله داعش و القاعده به امریکا بی‌اساس است!

نگرانی روسیه از فعالیت گروه‌های داعش و القاعده در افغانستان

آغاز دور تازه یارگیری داعش در افغانستان

مکنزی: بعد از خروج امریکا از افغانستان، القاعده از افتان به خیزان رسیده است

پنتاگون: رابطه طالبان با القاعده تغییر نکرده است

روسیه نگران فعالیت رو به گسترش گروه‌های تروریستی در افغانستان

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x