صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

ژنرال مارک میلی شکست افغانستان را استراتیژیک خواند

پیک آفتاب: ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش که همرا با لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده، روز سه شنبه، 28 سپتامبر در کنگره آمریکا صبحت می کرد گفت: "شکست نیروهای آمریکایی در افغانستان، یک شکست استراتیژیک است". مایک میلی و لوید آستین خروج آشفته نیروهای آمریکایی از افغانستان را تصدیق کردند.

پیک آفتاب: ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش که همرا با لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده، روز سه شنبه، 28 سپتامبر در کنگره آمریکا صبحت می کرد گفت: “شکست نیروهای آمریکایی در افغانستان، یک شکست استراتیژیک است”. مایک میلی و لوید آستین خروج آشفته نیروهای آمریکایی از افغانستان را تصدیق کردند.

ژنرال میلی در کمیته نیروهای مسلح سنا با هشدار به اینکه امروز افغانستان به نظر می رسد که به سمت جنگ داخلی پیش رفته است، گفت: “واضح و آشکار است که جنگ در افغانستان با شرایط مورد نظر ما با طالبان که اکنون در کابل قدرت را در دست دارند پایان نمی یابد.”

وزیر دفاع به سناتورها گفت: “ما باید برخی از حقایق ناخوشایند را که کاملاً درک نکرده بودیم، حالا در نظر بگیریم.”

جنرال مارک میلی علاوه کرد: “تحلیل من این بود که خروج سریع بدون رعایت شرایط خاص و ضروری، دستاوردهای قابل توجهی را که در افغانستان به دست آمده  بود را از بین می برد، اعتبار آمریکا را در سراسر جهان خدشه دار می کند و می تواند باعث فروپاشی عمومی نیروهای امنیتی و دولت افغانستان و در نتیجه تسلط کامل طالبان شود.”

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x