صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

مک کال: خروج از افغانستان نقطه ضعفی بود که روسیه را جسورتر کرد

مایکل مک کال، عضو جمهوری‌خواه کانگرس امریکا در مصاحبه با CNN گفته که خروج نیروهای امریکایی از افغانستان سیاست روسیه در قبال اوکراین را تشدید نموده است.

مایکل مک کال، عضو جمهوری‌خواه کانگرس امریکا در مصاحبه با CNN گفته که خروج نیروهای امریکایی از افغانستان سیاست روسیه در قبال اوکراین را تشدید نموده است.

پیک‌آفتاب: مایکل مک کال عضو جمهوری‌خواه کانگرس امریکا روز گذشته 16 جنوری، در مصاحبه با CNN گفت: “خروج نیروهای امریکا از افغانستان عاملی بود که به روسیه اجازه داد تا سیاست خود را در قبال اوکراین تشدید نماید”. مایکل مک‌ کال در ادامه گفته است: “خروج امریکا از افغانستان به عنوان نقطه ضعف ما از سوی مسکو نیز تلقی می‌شود”.

کال در این مصاحبه می‌گوید که رهبران جهان از ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه گرفته تا کیم جونگ اون، رئیس‌ جمهور کوریای شمالی و شی جین پینگ، رئیس‌ جمهور چین “همه آن‌را به عنوان یک نقطه ضعف حساب می‌کنند”.

این مسئله زمانی مطرح می‌شود که پیش‌تر دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین امریکا گفته بود که پس از شکست این کشور در افغانستان؛ مسکو، واشنگتن را جدی نمی‌گیرد و به هشدارهای امریکا توجه نمی‌کند.

ترامپ: پس از شکست در افغانستان، پوتین سر US جمپ نمی‌گیرد

مک کال اما تصریح کرده است: “همان‌طور که ریگان قبلاً گفته بود، ما قدرت خود را نشان ندادیم، بلکه ضعف‌مان را نشان دادیم که از نظر تاریخی، همیشه تجاوز را تحریک می‌کند”.

مک کال که یکی از اعضای بلندپایه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا به حساب می‌آید، به CNN گفت که امریکا پس از “نقطه ضعف” خود در سال گذشته، زمانی‌که رئیس جمهور بایدن نیروهایش را از افغانستان خارج کرد و طالبان به سرعت کنترل افغانستان را به دست گرفتند، باید قدرت خود را نشان می‌داد”.

این در حالی است که پیش‌تر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا در دیدار با همتای آلمانی خود گفته بود تا زمانی‌که تفنگ روسیه در اوکراین صدا کند، گفتگوها در این زمینه نتیجه نخواهد داشت.

امریکا به آلمان: تا زمانی‌که تفنگ روسیه بر سر اوکراین باشد، گفتگوها نتیجه ندارد

بایدن به زلنسکی: امریکا و متحدانش «قاطعانه» از اوکراین دفاع می‌کنند

از سوی دیگر، این عضو کانگرس امریکا می‌گوید که راه‌حل جهت جلوگیری از تهاجم روسیه به اوکراین، “بازدارنده‌گی” است.

مک کال اما وضاحت می‌دهد که “بازدارنده‌گی” قابل قبولی را در مورد قضایای اوکراین نمی‌بیند. او اما تاکید کرد که مواردی مانند تحریم‌ها باید روی میز در دستور کار قرار گیرد. مک کال اما در این گفتگو تصریح کرد که از وندی شرمن، معاون وزارت خارجه امریکا خواسته است که در گفتگو با روسیه، بیش‌تر در مورد فروش سلاح به اوکراین صحبت کند.

این در حالی است که فارن پالیسی با نشر مقاله‌ای به تاریخ 14 جنوری به قلم‌های “امی مکینون”، “جک دچ” و “رابی گرامر” گفته است که “روسیه در حال برنامه ریزی تحریک اوکراین، در پی بهانه برای جنگ است”.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر روسیه مانور جدید خود در مرز اوکراین را آغاز نمود. مسکو هشدار در پیوند به اوکراین کوتاه نمی‌آید و خبرگزاری اینترفاکس با نشر گزارشی این مانور را تایید کرده بود.

مانور جدید روسیه در مرز اوکراین؛ از هشدار تا بازی سیاسی، مسکو حاضر نیست کوتاه بیاید

تقابل تازه شرق و غرب در اوکراین؛ پوتین، امریکا و ناتو را به عکس‌العمل شدید تهدید کرد

روسیه: در گفتگو با امریکا به هیچ نوع امتیاز توافق نمی‌کنیم

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x