صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سازمان ملل: مردم افغانستان غذا برای خوردن ندارند

برنامه جهانی غذای سازمان ملل (WFP) می‌‌گوید: تقریباً همه‌ی مردم افغانستان به اندازه کافی غذا برای خوردن ندارند. به گفته این نهاد، تنها دو درصد مردم غذا برای خوردن دارند.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل (WFP) می‌‌گوید: تقریباً همه‌ی مردم افغانستان به اندازه کافی غذا برای خوردن ندارند. به گفته این نهاد، تنها دو درصد مردم غذا برای خوردن دارند.

پیک‌آفتاب: رویترز به نقل از تامسون فیری، یکی از سخنگویان برنامه جهانی غذای سازمان ملل گفته که بررسی‌های WFP نشان می‌دهد که ۹۸ درصد از شهروندان افغانستان به اندازه کافی غذا ندارند و از هر ۱۰ خانواده، هفت خانواده به قرض گرفتن غذا متوسل می‌شوند که آنها را به عمق فقر سوق می‌دهد.

پس از تسلط طالبان بر افغانستان و قطع کمک‌های خارجی، اقتصاد شکننده، افغانستان را در آستانه فروپاشی قرار داده است. در شرایطی فعلی، قیمت مواد غذایی، سوخت و سایر کالاهای اساسی در افغانستان به سرعت در حال افزایش است.

تامسون فیری در نشستی در جنوا گفت: «بحران مارپیچ اقتصادی، درگیری و خشک‌سالی باعث شده است که یک خانواده معمولی اکنون به سختی می‌تواند با آن کنار بیاید و ما تلاش داریم تا از این بحران جلوگیری کنیم که به یک فاجعه تبدیل نشود.

تاکنون برنامه جهانی غذا در سال ۲۰۲۱ به ۱۵ میلیون افغانستانی و تنها در ماه نوامبر به هفت میلیون افغانستانی کمک‌های غذایی ارائه کرده است. در سال آینده، این نهاد قصد دارد کمک‌های خود را به ۲۳ میلیون نفر در تمام ولایات افغانستان افزایش دهد.

آزادسازی 280 میلیون دالر دارایی‌های افغانستان از سوی بانک جهانی

این در حالی است که افغانستان در اوج بحران اقتصادی قرار دارد و میلیون‌ها انسان، نانی برای خوردن ندارند. نهادهای بین‌المللی بارها از وقوع فاجعه انسانی در افغانستان هشدار داده‌اند.

افغانستان در انتظار بحران شدیدغذایی/ شمارش معکوس برای یک فاجعه آغاز شده است

سازمان ملل: یک میلیون کودک زیر پنج‌سال در افغانستان با خطر مرگ مواجه‌اند

از سویی هم کاهش نقدینگی باعث سقوط ارزش پول ملی شده که به شدت روی افزایش قیمت‌ها تاثیرگذاشته است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x