صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

آزادسازی 280 میلیون دالر دارایی‌های افغانستان از سوی بانک جهانی

بانک جهانی گفته که کشورهای کمک کننده روز گذشته ۱۹ قوس، با انتقال 280 میلیون دالر از یک صندوق منجمد شده، به افغانستان موافقت کردند. 180 میلیون دالر در اختیار برنامه جهانی غذا و 100 میلیون دالر در اختیار یونیسف قرار می‌گیرد. پیک‌آفتاب: رویترز گزارش داده که بانک جهانی در بیانیه‌ای گفته است: “صندوق بازسازی […]

بانک جهانی گفته که کشورهای کمک کننده روز گذشته ۱۹ قوس، با انتقال 280 میلیون دالر از یک صندوق منجمد شده، به افغانستان موافقت کردند. 180 میلیون دالر در اختیار برنامه جهانی غذا و 100 میلیون دالر در اختیار یونیسف قرار می‌گیرد.

پیک‌آفتاب: رویترز گزارش داده که بانک جهانی در بیانیه‌ای گفته است: “صندوق بازسازی افغانستان (ARTF) تحت مدیریت این بانک در سال روان، 180 میلیون دالر به برنامه جهانی غذا برای افزایش امنیت غذایی و عملیات تغذیه و 100 میلیون دالر به یونیسف برای ارائه خدمات ضروری صحی اختصاص خواهد داد.”

بانک جهانی گفته است، این تصمیم اولین گام برای استفاده مجدد از وجوه موجود در مجموعه ARTF برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان در این زمان حساس است.

این بانک افزوده که این کمک‌ها به یونیسف این امکان را می‌دهد تا به 12.5 میلیون نفر خدمات صحی اولیه و ضروری ارائه دهد و یک میلیون نفر را واکسینه کند. هم‌چنین برنامه جهانی غذا می‌تواند به 2.7 میلیون نفر کمک غذایی و نزدیک به 840 هزار مادر و کودک کمک غذایی کند.

پیشتر به تاریخ اول دسمبر، رویترز گزارش داده بود که هیئت مدیره بانک جهانی از انتقال پول به این دو نهاد حمایت کرده است. بانک جهانی در بیانیه تازه خود نیز گفته است که “به همکاری با کمک کنندگان ARTF برای باز کردن وجوه اضافی برای حمایت از مردم افغانستان ادامه خواهد داد.”

در همین حال لورل میلر، نماینده ویژه اسبق ایالات متحده امریکا برای افغانستان و پاکستان، از تصمیم برای استفاده از ARTF برای دریافت کمک‌های بشردوستانه انتقاد کرده و گفته که پول باید از منابع دیگر تامین شود و بودجه 1.5 میلیارد دالری باید برای یک ابتکار بزرگ برای جلوگیری از فروپاشی استفاده شود.

میلر افزوده است: “ما در مورد فروپاشی خدمات عمومی که به مردم افغانستان خدمت می‌کند، صحبت می‌کنیم، این در مورد کمک به طالبان نیست. بلکه کمک به افغانستانی‌هایی است که به یک کشور فعال نیاز دارند. آنها به چیزی بیش از کمک‌های غذایی نیاز دارند.”

قبلاً بانک جهانی گفته بود که پیشنهاد آزاد کردن ۵۰۰ میلیون دالر از دارایی‌های منجمد شده افغانستان به اداره‌های بشری را نهایی می‌کند.

بانک جهانی تا یک هفته دیگر در مورد انتقال پول به افغانستان تصمیم  می‌گیرد

آزاد سازی 280 میلیون دالر پول افغانستان از سوی بانک جهانی 

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x