صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

آزاد سازی 280 میلیون دالر پول افغانستان از سوی بانک جهانی 

رویترز به تازه‌گی گزارشی را به نشر رسانده است که بر اساس آن بانک جهانی 280 میلیون دالر از سرمایه‌های منجمد شده افغانستان را از طریق سازمان جهانی غذا (WFP) آزاد کرده است.

رویترز به تازه‌گی گزارشی را به نشر رسانده است که بر اساس آن بانک جهانی 280 میلیون دالر از سرمایه‌های منجمد شده افغانستان را از طریق سازمان جهانی غذا (WFP) آزاد کرده است.

پیک‌آفتاب: رویترز در تازه‌ترین گزارش خود می‌نویسد که بانک جهانی 280 میلیون دالر پول افغانستان را آزاد می‌سازد، اما این مبلغ از طریق اداره‌های سازمان جهانی غذا و سازمان حمایت از کودکان به مصرف خواهد رسید.

طبق گزارش رویترز، سازمان جهانی غذا و اداره حمایت از کودکان مسئول‌اند که نیازهای اولیه شهروندان افغانستان به ویژه کودکان و زنان را بررسی نموده و از طریق این پول به تامین آن‌ها بپردازند.

رویترز تصریح می‌کند که هدف از این کار، کمک به شهروندان افغانستان در راستای مبارزه با بحران انسانی است که پس خروج نیروهای بین‌المللی و تسلط امارت اسلامی بر افغانستان به تاریخ 15 اگست به وجود آمده است.

رویترز می‌نویسد که مسئولان بانک جهانی، روز سه‌شنبه 30 نوامبر، با مسئولان صندوق بازسازی افغانستان (ARTF) روی انتقال 500 میلیون دالر کمک‌های بشردوستانه از این صندوق به افغانستان به گونه غیررسمی بحث کرده است.

طبق گزارش‌های منتشر شده، مجموع کمک‌های موجود در صندوق بازسازی افغانستان (ARTF)، 1.2 میلیارد دالر است که اکنون افغانستان به دلیل تحریم‌ها و محدودیت‌های اعمال شده علیه امارت اسلامی، به آن دست‌رسی ندارد.

این در حالی است که پیشتر نیز خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که قرار است بانک جهانی 500 میلیون دالر از دارایی‌های منجمد شده افغانستان را آزاد کند.

آزادسازی 500 میلیون دالر دارایی‌های منجمد شده افغانستان

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x