صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

جنگ کلید خورد؛ اوکراین ایست بازرسی روسیه را منهدم کرد

سرویس امنیت فدرال روسیه گفته که از اثر شلیک‌های مداوم از خاک اوکراین، یک ایست بازرسی مرزی روسیه در منطقه روستوف در 150 متری مرز به طور کامل منهدم شده است.

سرویس امنیت فدرال روسیه گفته که از اثر شلیک‌های مداوم از خاک اوکراین، یک ایست بازرسی مرزی روسیه در منطقه روستوف در 150 متری مرز به طور کامل منهدم شده است.

پیک‌آفتاب: سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) خبر می‌دهد که از اثر آتش‌باری از خاک اوکراین، یک ایست بازرسی مرزی روسیه در منطقه روستوف در 150 متری مرز کاملاً منهدم شده و این شلیک‌ها هنوز ادامه دارد.

از سوی دیگر، رسانه‌های روسی گزارش می‌دهند که ارتش روسیه دو ماشین محاربوی اوکراین را که از مرز عبور کرده بودند منهدم کرده است. به گزارش این رسانه‌ها، نیروهای نظامی و مرزی روسیه از ورود یک گروه خراب‌کارانه و جاسوسی که قصد داشتند از خاک اوکراین وارد روسیه شوند، جلوگیری کرده است. در بخشی این گزارش آمده است: “نیروهای منطقه نظامی جنوب به هم‌راه قطعات مرزی سازمان امنیت فدرال روسیه یک گروه خراب‌کار را شناسایی و از تجاوز به مرز دولتی این کشور از خاک اوکراین جلوگیری کردند”.

از سوی دیگر؛ ادوارد باسورین، سخنگوی جمهوری خلق دونتسک گفت که گلوله‌باران دونتسک توسط نیروهای مسلح اوکراین در طول کل خط تماس ادامه دارد. او افزوده که فرودگاه دونتسک نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در پیوند به این مسئله، کاخ ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرده که جو بایدن و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور امریکا و روسیه، برگزاری نشست درباره بحران اوکراین را پذیرفته‌اند. قرار است که امانوئل مکرون، میان جو بایدن و ولادیمیر پوتین، درباره کاهش تنش‌ها بر سر قضایای اوکراین میانجی‌گری کند.

پاریس: پوتین و بایدن پیشنهاد برگزاری نشست در فرانسه را پذیرفتند

در همین حال دنیس پوشیلین، رئیس جمهور خودخوانده مردم دونتسک، از “وخیم شدن شدید” وضعیت در منطقه ماریوپول خبر داده و افزوده که نبردی در نزدیکی مرز با روسیه در جریان است. او گفته که نیروهای امنیتی اوکراین قلمرو جمهوری خودخوانده مردم دونتسک را مورد اصابت توپ‌خانه سنگین، هاوان، نارنجک‌انداز و گلوله‌باران تانک قرار داده که تعدادی زیادی کشته شدند.

دنیس پوشیلین اما گفته است: “تنها در روزهای اخیر، توپ‌خانه نیروهای مسلح اوکراین بیش از 1700 ماین و گلوله به مناطق مسکونی شلیک کرده است. وی افزود که توپ‌خانه سنگین، هاوان، نارنجک‌انداز و تانک به ما شلیک می‌کند که در نتیجه مردم عام قربانی می‌شوند.

وی هم‌چنین افزوده که نیروهای اوکراینی به گلوله‌باران شهرک‌های زایتسوو، گورلووکا، دونتسک، یاسینواتایا، کومینترنوو و دوکوچایفسک ادامه می‌دهند.

این در حالی است که امانوئل مکرون، رئیس‌ جمهور فرانسه هم‌زمان با تشدید تنش‌ و درگیری در شرق اوکراین، روز یک‌ شنبه 20 فبروری، با ولادیمیر پوتین همتای روس خود درباره بحران جاری در اوکراین گفتگو کرد. او تلاش دارد میان مسکو و ناتو میانجی‌گیری کند تا جنگ‌ها در قلمرو روسیه و اروپا آغاز نگردد.

تشدید تنش در اوکراین؛ مکرون با پوتین گفتگو می‌کند

بایدن: پوتین به اوکراین حمله می‌کند

پوتین به غرب: ما خواهان جنگ نیستیم

مانور نظامی روسیه با شلیک موشک بالستیک تحت نظارت پوتین آغاز شد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x