صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پوتین به غرب: ما خواهان جنگ نیستیم

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پس از گفتگو با نخست وزیر آلمان گفت که روسیه خواهان جنگ نیست و پیشنهادهای امنیتی خود را را ارائه می‌کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پس از گفتگو با نخست وزیر آلمان گفت که روسیه خواهان جنگ نیست و پیشنهادهای امنیتی خود را را ارائه می‌کند.

پیک‌آفتاب: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پس از گفتگو با اولاف شولتز، نخست وزیر آلمان گفت که روسیه جنگ نمی‌خواهد. پوتین در این خصوص تصریح کرده است: “روسیه جنگ نمی‌خواهد. بناً پیشنهادات امنیتی خود را برای غرب ارائه می‌کند”.

پوتین اما گفته است: “ما جنگ را نمی‌خواهیم. از غرب نیز می‌خواهیم که افزون‌طلبی را کنار بگذارند، زیرا؛ مسکو مخالف افزون‌خواهی غرب در سرحدات روسیه است. به همین دلیل ما پیشنهاداتی را برای یک روند گفتگو ارائه کردیم که نتیجه آن باید توافقی برای تضمین امنیت برابر برای همه از جمله روسیه باشد”.

در همین حال؛ اولاف شولتز، نخست وزیر آلمان در یک توییت نوشته است: “صلح و امنیت در اروپا، دارایی‌های ارزشمندی هستند. همه ما در مورد وضعیت در مرز اوکراین بسیار نگران هستیم. امروز به مسکو سفر کردم تا با پوتین رئیس جمهور روسیه در مورد وضعیت صحبت کنم”.

او در توییتی دیگر گفته است: “من در مسکو به رئیس جمهور پوتین گفتم که برای ما در آلمان و اروپا، امنیت پایدار در برابر روسیه قابل دست‌یابی نیست. اکنون اقدام شجاعانه از همه لازم است. این وظیفه ما است که برای صلح بایستیم”.

از سوی دیگر؛ میخائل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان ملل در توییتی نگاشته است: “به جامعه جهانی هشدار داده شد که حدود ساعت 1 بامداد در 16 فبروری (یعنی اکنون به وقت محلی اوکراین) روسیه به همسایه خود حمله خواهد کرد. تهاجم کجاست؟ آیا بابت تشدید تنش‌ها و گم‌راه کردن افکار عمومی جهان عذرخواهی می‌کنید؟ شرمنده فقط شرم!”

در همین حال لیز تراس، وزیر خارجه بریتانیا در توییتی گفته است که “ما در کنار متحدان خود، متحد و متفق‌القول هستیم که هرگونه تهاجم یک اشتباه استراتیژیک بزرگ با عواقب شدید برای دولت روسیه خواهد بود.”

افزون بر موارد بالا، رئیس جمهور بایدن در توییتی گفته است: “ایالات متحده آماده است تا به دیپلماسی ادامه دهد، اما ما هم‌چنین آماده پاسخ قاطع به حمله روسیه به اوکراین هستیم.”

این در حالی است که پیش‌تر سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته بود که روز 15 فبروری، به عنوان روز شکست پروپاگندهای غرب در تاریخ ثبت خواهد شد. غربی‌ها رسوا شدند، بدون آن‌که حتی یک گلوله شلیک شود”.

روسیه: «15 فبروری»، روز شکست تاریخی «غرب» است

کمک 500 میلیون دالری به شمول تسلیحات نظامی کانادا به اوکراین

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x