صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پاکستان از فهرست کشورهای ثالت پرخطر برای اقتصاد اتحادیه‌ای اروپا حذف شد

وزارت بازرگانی پاکستان، اعلام نمود که قرار دادن کشورها در فهرست به منظور شناسایی حوزه‌های قضایی است که دارای کاستی های استراتژیک در رژیم‌های ملی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم هستند و تهدیدهای قابل توجهی برای سیستم مالی اتحادیه و در نتیجه عملکرد مناسب بازار داخلی کشورهای مذبور ایجاد می کند.

پیک‌آفتاب: خبرگزاری دان امروز چهارشنبه 29 مارچ نگاشته است که وزارت بازرگانی پاکستان در بیانیه‌ای گفته است که پاکستان در اکتبر 2018 به فهرست کشورهای ثالث پرخطر اتحادیه اروپا اضافه شد و موانعی را در معاملات حقوقی و مالی افراد و نهادهای مستقر در پاکستان ایجاد نمود.

به گفته این وزارت، حذف پاکستان از این فهرست به سطح آسایش فعالان اقتصادی اروپایی می‌افزاید و احتمالا هزینه و زمان معاملات حقوقی و مالی توسط نهادها و افراد پاکستانی در اتحادیه اروپا را کاهش می‌دهد.

با این وجود سید نوید قمر، وزیر بازرگانی پاکستان با نشر توییتی اعلام کرد که شرکت‌ها و افراد پاکستانی دیگر با “تقویت دقت مشتری” توسط اپراتوری‌های حقوقی و اقتصادی اروپایی مواجه نخواهند شد.

این وزارت افزوده است که پس از این نهادها و افراد حقیقی ملزم به اعمال بررسی دقیق مشتری برای انجام معاملات با اشخاص حقیقی و حقوقی مستقر در پاکستان نخواهند بود.

این نهادها شامل موسسات اعتباری، موسسات مالی، حسابداران خارجی، مشاوران مالیاتی، دفاتر اسناد رسمی، متخصصان حقوقی مستقل (که به نمایندگی و برای مشتری خود در هر معامله مالی یا ملکی اقدام میکنند) نمایندگان املاک و اشخاص حقیقی و حقوقی که به تجارت کالا می‎پردازند، می‌باشد.

فهرست کشورهای ثالث پرخطر اتحادیه اروپا فهرستی از کشورهای است که این اتحادیه آنها را دارای کمبودهای استراتژیک قضایی در چارچوب مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم می پندارد، تهدید قابل توجهی که برای سیستم مالی اتحادیه و عملکرد بازار داخلی اش را متاثر می‌سازد.

زمانی که کشوری به این فهرست اضافه می‌شود، به این معنی است که اتحادیه اروپا معتقد است که ضعف‌های قابل توجهی در سیستم های قاونی و نظارتی آن کشور برای پیش‌گیری از جرایم مالی و تامین مالی تروریسم وجود دارد. اضافه شدن به این لست سبب می‌شود که کشور مذکور بیشتر تحت نظارت جدی اپراتورهای مالی قرار گیرد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x