صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

ریشی سوناک به هدف ملاقات با جو بایدن و آنتونی آلبانیز به آمریکا می‌رود

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلستان عازم آمریکا می‌شود تا با جو بایدن، رییس جمهور آمریکا و آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا ملاقات نموده و جزئیات توافق‌نامه زیر دریایی با هدف مقابله با چین را در واشنگتن نهایی سازند.

پیک‌آفتاب: رویترز در گزارشی امروز یک‌شنبه 12 مارچ از سفر ریشی سوناک، نخست وزیر انگلستان به آمریکا خبر داده است.

هم‌چنان انگلستان فردا دوشنبه در مورد سیاست امنیتی، دفاعی و خارجی این کشور که معروف به بررسی یکپارچه است، اطلاع رسانی خواهد کرد، که در آن نحوه واکنش خود را به دنیایی از تهدیدهای فزاینده نشان خواهد داد.

با این وجود از زمان آغاز درگیری روسیه و اوکراین در سال 2021 تنش‌ها با چین نیز افزایش یافته است.

به همین دلیل انگلستان، آمریکا و استرالیا طرح سه جانبه (AUKUS) «آسترالیا، انگلستان و آمریکا» را در سال 2021  برای بخشی از تلاش‌ها جهت مقابله با رد پایی نظام رو به رشد چین در منطقه هند و اقیانوس آرام به راه انداخته اند.

انتظار می‌رود در نشست روز دوشنبه در سن دیگو در مورد اقدامات بعدی استرالیا برای دریافت زیر دریایی‌های اتمی تصمیم گیری شود.

او شنبه اتحاد سه جانبه را ستود و گفت که این روش مثال همکاری ماست و “در زمان‌های پر تلاطم، اتحادهای جهانی بریتانیا بزرگترین منبع قدرت و امنیت ما هستند.”

نخست وزیر انگلستان در مورد سفر خود به آمریکا گفته است که “من به آمریکا سفر می‌کنم تا مرحله بعدی برنامه زیر دریایی اتمی سه جانبه (AUKUS) را راه اندازی کنم، پروژه‌ای که پیوندها را با نزدیک‌ترین متحدان ما بیشتر می‌کند و امنیت، فناوری جدید و مزیت اقتصادی را در داخل کشور به ارمغان می‌آورد.”

براساس قرارداد سه جانبه در سال 2021، آمریکا و انگلستان موافقت نمودند که فناوری و قابلیت زیر دریایی‌های اتمی را به استرالیا ارایه می‌دهند.

انگلستان گفته است که طی این توافق‌نامه، برای اولین بار است که آمریکا فناوری پیشران اتمی خود را با ما پس از دهه 1950 به اشتراک می‌گذارد. اقدامی که به ایجاد مشاغل جدید در بریتانیا کمک نموده و به افزایش رشد اقتصادی کند این کشور کمک خواهد نمود.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x