صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

دختران دانش‌جو به پسران؛ دانش‌گاه بدون خواهران تان را تحریم کنید

شماری از دختران دانشجوی افغان در پیامی به پسران دانش‌جو می‌گویند، از اینکه ما را به دانش‌گاه‌ها اجازده ندادند، شما نیز دانش‌گاه را بدون حضور خواهران تان تحریم کنید.

پیک‌آفتاب: وزارت تحصیلات عالی امارت اسلامی در اطلاعیه‌ای دو روز پیش به دانش‌گاه‌های خصوصی و دولتی از آنان خواسته است که به روز دو شنبه 15 حوت، درس‌های صنف‌های ذکور دانش‌گاه‌ها را آغاز کنند اما برای دختران اجازه رفتن به دانش‌گاه‌ها داده نشده است.

شماری از دختران دانش‌جو و محروم از تحصیل در افغانستان با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به تمامی پسران دانش‌جوی افغان در این کشور، از آنان خواستار تحریم دانش‌گاه‌ها شده‌اند.

دختران دانش‌جو از پسران خواسته اند که به دانش‌گاه‌ها نروند و درس را تحریم کنند.

دختران در این نامه گفته اند که پسران در تحریم دانش‌گاه متحد باشند و بدانند که میلیون‌ها دختر افغان با چشمان اشک‌بار آن‌ها را تحسین خواهند کرد.

امروز دو شنبه برابر با 15 حوت، دروازده دانش‌گاه‌ها به روی پسران بازگشایی گردیده است اما برای دختران اجازه‌ای رفتن به دانش‌گاه‌ها داده نشده است.

دانش‌جویان دختر یکبار دیگر نیز از حکومت سرپرست امارت اسلامی خواهان بازگشایی دروازده‌های دانش‌گاه‌ها هستند و تاکید می‌کنند برای آنان نیز اجازه ادامه تحصیل را بدهند.

اینکه امارت اسلامی چه تصمیمی در این مورد گرفته هنوز همگانی نشده است.

از سوی دیگر برخی از موسسان دانش‌گاه‌های خصوصی می‌گویند که با ادامه‌ی این روند، نمی‌توانند کار شان را ادامه بدهند

در همین حال مسوولان اتحادیه دانش‌گاه‌های خصوصی نیز با ابراز نگرانی می‌گویند، به‌دلیل اینکه وزارت تحصیلات عالی اجازه رفتن دختران به دانش‌گاه‌ها را نداده احتمال دارد در آینده نزدیک ده‌ها دانش‌گاه به علت مشکلات اقتصادی بسته شود.

وضعیت دانش‌گاه‌های خصوصی؛ دو دانش‌گاه بسته شده احتمال بسته شدن نزدیک به 40 دانش‌گاه دیگر نیز وجود دارد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x