صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سند بودجه سال جدید از سوی کابینه امارت تایید شد

مسوولان امارت اسلامی از تایید بودجه سال مالی 1402 خبر داده می‌گویند که این سند در جلسه دی‌روز کابینه تایید شده است. آنان هرچند از مقدار دقیق این بودجه چیزی نگفته اما افزوده اند که بودجه سال مالی 1402 نسبت به بودجه مالی سال 1401 بیشتر است.

پیک‌آفتاب: اداره امور اعلام نمود که کابینه امارت اسلامی سند بودجه سال مالی 1402 را تایید کرده است.

این اداره گفته که سند بودجه سال مالی 1402 در 25مین جلسه‌ی کابینه مورد تایید قرار گرفت و به وزارت مالیه برای اجراعات لازم آن وظیفه سپرده شد.

هرچند این اداره گفته که بودجه مالی امسال نسبت به بودجه سال مالی 1401 بیشتر است اما در مورد مقدار دقیق آن جزییات ارایه نکرده است.

اداره امور گفته که این بودجه در جلسه دی‌روز سه شنبه 9 حوت، از سوی کابینه تایید شده است.

قابل ذکر است، سال پیش امارت اسلامی اعلام کرد که برای بیش از دو دهه گذشته این نخستین‌بار است که پیش‌نویس بودجه را بدون کمک‌های خارجی آماده می‌کند در حالی‌که پیش از این، همه ساله بودجه مالی وابسته به کمک‌های خارجی بوده است.

وزارت مالیه امارت اسلامی بودجه سال مالی 1401 را 231 میلیارد افغانی تعیین نموده بود که 203 میلیارد افغانی آن را بودجه عادی و 27.9 میلیارد افغانی دیگر را بودجه انکشافی عنوان نموده است.

هرچند اداره امور بودجه سال مالی 1402 را بالاتر از بودجه سال پیش عنوان نموده اما در مورد آن جزییات بیشتر ارایه نکرده است.

مقام‌های امارت اسلامی نسبت به عواید چند ماه سال 1401 خوشبین هستند و می‌گویند که با گماشته شدن افراد مسلکی و جلوگیری از فساد در ادارات و گمرک‌ها، در ده ماه سال 1401 عواید این اداره نسبت به سال‌های گذشته به‌ویژه ده ماه سال 1400 افزایش چشم‌گیری نموده است.

وزارت مالیه: در 11 ماه 100 میلیارد افغانی از عواید گمرکات بدست آمده است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x