صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

یونیسف: باید از حق آموزش دختران محافظت شود

نمایندگی سازمان حمایت از کودکان در افغانستان در حساب توییتر خود نوشته است: «زنان و دختران برای آینده افغانستان حیاتی هستند. باید از حق آموزش آنها محافظت کرد.»

نمایندگی سازمان حمایت از کودکان(یونیسف) در افغانستان، نقش زنان و دختران برای آینده کشور را حیاتی خوانده و نسبت به آینده دختران افغانستانی ابراز نگرانی کرده است. این اداره در حساب تویتر خود ضمن همرسانی تصاویری از دانش‌آموزان دختر در افغانستان گفته است که باید از حق آموزش دختران محافظت گردد.

پیک‌آفتاب: نمایندگی سازمان حمایت از کودکان در افغانستان در حساب توییتر خود نوشته است: «زنان و دختران برای آینده افغانستان حیاتی هستند. باید از حق آموزش آنها محافظت کرد.» این اداره حذف زنان و دختران را ناممکن خوانده و تاکید کرده که نباید آنها را رها کرد. یونیسف نوشته است: «دختران را نمی توان و نباید رها کرد.»

درحالی که نزدیک به یک ماه است مکاتب پسرانه در کابل و ولایات فعالیت‌شان را دوباره آغاز کرده‌اند، اما هنوزهم دختران صنف ششم به بالا در پایتخت از رفتن به مکتب محروم هستند. طالبان گفته‌اند که هنوز شرایط برای حضور دختران دانش‌آموز و آموزگاران زن مهیا نمی‌باشد.

در روزهای گذشته چندین تجمع مسالمت‌آمیز از سوی زنان در اعتراض به این تصمیم طالبان در کابل برگزار شده است. این زنان خواهان بازگشایی هرچه عاجل مکاتب دخترانه و نیز بازگشت زنان به محل کار خود شده‌اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x