صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کوریای شمالی در کمتر از دو هفته، دو موشک بالستیک خود را آزمایش کرد

کوریای شمالی امروز دوشنبه 17 جنوری، بار دیگر موشک بالستیک خود را آزمایش نمود.

کوریای شمالی امروز دوشنبه 17 جنوری، بار دیگر موشک بالستیک خود را آزمایش نمود.

پیک‌آفتاب: نیروهای ساحلی کشور جاپان صبح امروز دوشنبه 17 جنوری، گفتند که پرتاب موشک که توسط کوریای شمالی صورت گرفته، احتمالاً یک موشک بالستیک بوده است.

خبرها می‌رسانند اگر آزمایش این موشک تایید شود،‌ این چهارمین آزمایش موشک بالستیک در حالی توسط پیونگ‌یانگ صورت می‌گیرد که گفتگوی کوریای شمالی با امریکا و کوریای جنوبی متوقف شده و کوریای شمالی قدرت تسلیحاتی خود را بیش‌تر تقویت نموده است.

از سوی دیگر، شماری از نظامیان کوریای جنوبی گزارش داده‌اند که کوریای شمالی روز دوشنبه یک “موشک ناشناخته” را به سمت سواحل شرقی اقیانوس آرام پرتاب کرده است. پیش از این نیز کوریای شمالی سه بار موشک‌های بالستیک و مافوق سرعت صوت خود را آزمایش کرد که چنین آزمایش‌های پی‌درپی در آن کشور غیرمعمول بوده است.

بر اساس گزارش‌های نشر شده، دو آزمایش “موشک‌های هایپرسونیک” بود که سرعت آن چندین برابر سرعت صوت است و موشکی که جمعه گذشته آزمایش شد، دو موشک بالستیک میان برد بوده است. اما تا حال مشخص نشده موشکی که روز دوشنبه آزمایش شد، از کدام نوع موشک است و مقام‌های کوریای شمالی تاکنون در مورد این آزمایش تبصره نکرده‌اند.

آزمایش‌های پی‌درپی موشک‌ها توسط پیونگ‌یانگ،‌ اداره جو بایدن،‌ رئیس جمهور امریکا‌ را وا داشت تا چهارشنبه گذشته، نخستین دور تعزیرات جدید را بر کوریای شمالی وضع کند.

امریکا هم‌چنین از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا چندین شخصیت‌ حکمی و حقیقی کوریای شمالی را که از آزمایش این موشک‌ها حمایت کرده را در لیست سیاه قرار داده است. این شخصیت‌های حکمی و حقیقی کوریای شمالی هم‌چنین امریکا را متهم کرده‌اند که از طریق وضع تعزیرات جدید، به گونه عمدی در صدد تشدید اوضاع است.

گفتگو برای خلع‌سلاح هسته‌ای کوریا میان امریکا و کوریای شمالی پس از سه بار دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین امریکا و کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی متوقف شده است.

گفتگوی ترامپ با کیم جونگ اون منجر به یک توافق پایدار نشد و کوریای شمالی به پیشنهادات اداره جو بایدن، رئیس جمهور کنونی امریکا، که خواهان تعامل سطح پایین‌تر مقام‌های دو کشور بوده، علاقه نشان نداده است.

این در حالی است که روابط بین کوریای شمالی و امریکا همواره پر تنش بوده و گفتگوهای رهبران دو کشور در دوره دونالد ترامپ، نتیجه مطلوب در پی نداشته است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x