صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پوتین: حمله به زاپوریژیا پی‌آمد فاجعه‌بار خواهد داشت

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه طی یک تماس تلفنی با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، هشدار داده است که حملات اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا، «پی‌آمد فاجعه‌بار» خواهد داشت.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه طی یک تماس تلفنی با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، هشدار داده است که حملات اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا، «پی‌آمد فاجعه‌بار» خواهد داشت.

پیک‌آفتاب: کاخ کرملین روز گذشته 11 سپتمبر، با نشر بیانیه‌ای می‌گوید که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در صحبت تلفنی با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، هشدار داده است که حملات اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا «پی‌آمد فاجعه‌بار» خواهد داشت.

در ادامه بیانیه کاخ کرملین آمده است که پوتین در جریان این صحبت تلفنی، به حملات منظم نیروی‌های اوکراینی به این نیروگاه به شمول ذخایر مواد رادیواکتیف آن اشاره کرده است.

زاپوریژیا، یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های اتمی در سطح اروپا می‌باشد که در روزهای اخیر، به یک نقطه حساس جنگ تبدل شده و سبب نگرانی‌ها از بروز حادثه اتمی در این ساحه را افزایش داده است.

پوتین در این تماس تلفنی به مکرون گفته است: “متخصصان روسی برای اطمینان از مصئونیت این نیروگاه، اقداماتی را روی دست گرفته‌اند و مسکو آماده است روی حل غیرسیاسی به این معضل با اداره بین‌المللی انرژی اتمی هم‌کاری نماید.”

کاخ الیزه نیز با نشر بیانیه‌ای گفته است که امانوئل مکرون از همتای روس خود خواسته است تا تسلیحات خود را از نیروگاه اتمی زاپوریژیا بیرون نماید.

کاخ کرملین در این بیانیه نوشته است که پوتین در جریان این مکالمه هم‌چنین یادآور شده است که نیروهای اوکراینی با استفاده از تسلیحات غربی، زیربنا‌های ملکی را در منطقه دونباس هدف قرار می‌دهند.

این در حالی است که ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین غروب یک‌شنبه چهارم سپتمبر، در پیام روزانه خود خطاب به مردم گفت که نیروهای این کشور، دو شهر در جنوب و یک شهر را در شرق کشور آزاد کرده‌اند.

اوکراین: به بزرگ‌ترین پیروزی در ضد حمله یک هفته اخیر دست یافتیم و سه شهر را آزاد کردیم

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x