صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

وزارت خارجه طالبان: رهبر جیش محمد را پناه نداده‌ایم

وزارت خارجه طالبان، پناه دادن به مولانا مسعود اظهر، رهبر گروه جیش محمد را تکذیب کرد.

وزارت خارجه طالبان، پناه دادن به مولانا مسعود اظهر، رهبر گروه جیش محمد را تکذیب کرد.

پیک‌آفتاب: عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان امروز چهارشنبه 23 سنبله، در اعلامیه‌ای گفته است که طالبان اجازه نمی‌دهند مخالفان مسلح هیچ کشوری در افغانستان فعالیت کنند.

پاکستان اخیراً از طالبان خواسته که رهبر جیش محمد را بازداشت کند. روز گذشته، رسانه‌های پاکستانی به نقل از یک مقام عالی‌رتبه این کشور گزارش دادند که وزارت خارجه پاکستان با ارسال نامه‌ای به طالبان، خواهان بازداشت مولانا مسعود اظهر، رهبر یک گروه شبه‌نظامی ضدهند شده است.

براساس گزارش‌ها، پاکستان از طالبان خواسته است که مخفی‌گاه رهبر گروه جیش محمد را پیدا کرده که از نظر پاکستان احتمالاً در ولایت‌های ننگرهار و یا کنر است.

در اعلامیه وزارت خارجه طالبان آمده است: “از همه طرف‌ها می‌خواهیم که از چنین ادعاهایی فاقد هرگونه مدرک و مستندات خودداری کنند. چنین ادعاهای رسانه‌ای می‌تواند روابط دوجانبه را به طور نامطلوبی تحت تاثیر قرار دهد.”

جیش محمد، گروهی اسلام‌گرا و شبه‌نظامی است که به دنبال جدا کردن کشمیر از هند، از راه مبارزه مسلحانه است. این گروه در سال ۲۰۰۰، توسط مولانا مسعود اظهر در شهر کراچی به وجود آمد.

مسعود اظهر، از جنگجویان کشمیری سابق حرکت المجاهدین، سال‌های زیادی در هند زندانی بود، تا این‌که در ماجرای هواپیماربایی هم‌قطارانش در قندهار افغانستان در سال ۱۳۷۸، در تبادل با مسافران هندی آزاد شد.

یک مقام ارشد پاکستانی به جیونیوز گفته است: “ما نامه یک صفحه‌ای به وزارت خارجه افغانستان نوشتیم و در آن خواستیم که موقعیت او را پیدا کرده، گزارش داده و بازداشت شود.”

پس از تسلط طالبان بر افغانستان، نگرانی در مورد حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان افزایش یافته است.

اخیراً ایمن الظواهری، رهبر القاعده در کابل در حمله هوایی امریکا کشته شد.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر روزنامه دان پاکستان گفته بود که برگشت گروه‌های تروریستی در افغانستان تحت حاکمیت طالبان، پاکستان و کشورهای منطقه را با چالش‌های امنیتی روبه‌رو می‌کند.

روزنامه دان: برگشت گروه‌های تروریستی در افغانستان، پاکستان و منطقه را تهدید می‌کند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x