صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

نخست وزیر اسپانیا؛ روسپی‌گری بدترین خشونت علیه زنان است

دولت اسپانیا در سال 1995 از روسپی‌گری جرم‌زدایی کرد و افرادی که در ازای دریافت پول خدمات جنسی ارایه می‌کند، مجازات نمی‌شوند اما گفت که واسطه گری بین مشتریان و روسپی‌ها غیرقانونی است.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا در تبلیغات انتخاباتی خود وعده داده است که روسپی‌گری را غیرقانونی خواهد کرد.

پیک‌آفتاب: آقای سانچز که در روز پایانی گردهمایی سه روزه حزب کارگران سوسیالیست در شهر والنسیا اسپانیا صحبت می‌کرد، روسپی‌گری را “عامل به بردگی کشیدن زنان” معرفی کرد. او گفت: “روسپی‌گری یکی از بدترین خشونت‌ها علیه زنان است”.

دولت اسپانیا در سال 1995 از روسپی‌گری جرم‌زدایی کرد و افرادی که در ازای دریافت پول خدمات جنسی ارایه می‌کند، مجازات نمی‌شوند اما گفت که واسطه گری بین مشتریان و روسپی‌ها غیرقانونی است.

آقای سانچز در کمپاین انتخاباتی خود با نام بردن از روسپی‌گری به عنوان “یکی از شدیدترین انواع خشونت علیه زنان” گفته است که در صورت پیروز شدن در انتخابات روسپی‌گری را غیرقانونی خواهد کرد. ناظران اما باور دارند که این اقدام آقای سانچز با هدف جذب رأی دهندگان به ویژه زنان صورت گرفت.

خبرها حاکی از آن است که حدود 300 هزار روسپی زن در اسپانیا فعال هستند و عملاً خدمات جنسی ارایه می‌کنند.

بر اساس یک تحقیق سازمان ملل متحد که 5 سال قبل صورت گرفته بود، گردش مالی سالانه صنعت سکس در اسپانیا حدود 4.2 میلیارد دالر است. براساس تحقیق دیگر که در سال 2009 منتشر شد، از هر سه مرد در اسپانیا یک نفر برای برقراری رابطه جنسی پول پرداخت کرده است.

مطالعات سازمان ملل در سال 2011 نشان می‌دهد که اسپانیا پس از تایلند و پورتوریکو، سومین مرکز بزرگ روسپی‌گری در جهان است.

طرفداران قانونی کردن روسپی‌گری در اسپانیا اما می‌گویند که این اقدام امنیت روسپی‌ها را افزایش داده است. پولیس اسپانیا در سال 2017 با انجام عملیات گسترده‌ای علیه قاچاقچیان انسان، 13 هزار روسپی را شناسایی کرد که به گفته مقام‌های پولیس دست کم 80 درصد از آنها وادار به روسپی‌گری شده بودند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x