صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سرگئی لاوروف: طالبان دولت فراگیر تشکیل دهند و به تعهدات خود عمل کنند

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در صحبت با خبرگزاری خاور تاجیکستان گفته است که طالبان باید تعهد خود در قبال تشکیل دولت فراگیر را عملی سازند و دولت همه‌شمول تشکیل دهند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در صحبت با خبرگزاری خاور تاجیکستان گفته است که طالبان باید تعهد خود در قبال تشکیل دولت فراگیر را عملی سازند و دولت همه‌شمول تشکیل دهند.

پیک‌آفتاب: سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفته که ما از طالبان می‌خواهیم که به تعهدات خود در مورد آشتی ملی و تشکیل دولت فراگیر که منعکس‌کننده منافع همه جریان‌های قومی و سیاسی باشد، عمل کنند.

این در حالی است که طالبان روز گذشته اعلام کردند که ده‌ها تن از مخالفان و نیروهای مقاومت پنجشیر را کشته‌اند.

طالبان ویدیویی را هم منتشر کرده‌اند که در آن دیده می‌شود نیروهای آن‌ها شمار زیادی از نیروهای جبهه مقاومت پنجشیر را پس از اسارت، تیرباران می‌کنند.

انتشار این ویدیو، واکنش‌های گسترده‌ای را در بین مقام‌های پیشین افغانستان و دیپلمات‌های خارجی داشته است.

روسیه پیش از این از طالبان خواسته بود که با مخالفان خود گفتگو کنند و برای تشکیل حکومتی فراگیر تلاش کنند.

لاوروف تاکید کرده بود روسیه فقط در صورتی از طالبان حمایت می‌کند که پس از گفتگوها، در افغانستان حکومت فراگیر تشکیل شود و همه جریان‌های سیاسی در آن حضور داشته باشند.

با این حال روسیه روابط نزدیکی با طالبان دارد. این کشور پس از سقوط حکومت پیشین افغانستان سفارت خود را فعال نگه‌داشت و دیپلمات طالبان در مسکو را هم پذیرفت.

هم‌چنین پس از حمله انتحاری در مقابل ورودی کنسولگری سفارت روسیه در کابل که منجر به کشته شدن دو دیپلمات این کشور شد، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که تلاش بدخواهان تاثیری بر گفتگوهای مسکو با طالبان ندارد.

لاوروف در گفتگو با خبرگزاری خاور تاجیکستان از طالبان خواسته است که برای مقابله با گسترش تروریزم و مواد مخدر نیز تلاش کنند.

روسیه پس از آن‌که داعش مسئولیت حمله انتحاری به سفارت این کشور در کابل را بر عهده گرفت، خدمات کنسولی خود را به تعلیق درآورد.

سرگئی لاوروف می‌گوید که طالبان باید برای ثبات وضعیت افغانستان به تعهدات خود پایبند باشند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x