صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سازمان ملل: اسرائیل عامل اصلی جنگ در فلسطین است

گزارش کمیسیون تحقیق سازمان ملل نشان می‌دهد که اشغال اراضی فلسطین توسط اسرائیل و تبعیض علیه مردم این کشور، دو علت اصلی خشونت دوام‌دار و بی‌ثباتی در فلسطین است.

گزارش کمیسیون تحقیق سازمان ملل نشان می‌دهد که اشغال اراضی فلسطین توسط اسرائیل و تبعیض علیه مردم این کشور، دو علت اصلی خشونت دوام‌دار و بی‌ثباتی در فلسطین است.

پیک‌آفتاب: ناوانتم پیلای (Navanethem Pillay)، رئیس کمیسیون تحقیق شورای حقوق بشر سازمان ملل در گزارش خود نوشت که نتیجه‌گیری و توصیه‌ها در مورد علل ریشه‌ای درگیری‌ها در فلسطین عمدتاً به اسرائیل بر می‌گردد.

گزارش اول این کمیسیون تصریح و تاکید می‌کند که پایان دادن به اشغال اراضی فلسطین توسط اسرائیل، با رعایت کامل قطع‌نامه‌های شورای امنیت، به منظور پایان دادن به موج خشونت‌ها در این کشور امری ضروری است.

در ادامه این گزارش چنین آمده است: “آن‌چه که به وضعیت اشغال دائمی این سرزمین‌ها دامن زده، از سوی ذی‌نفعان فلسطینی و اسرائیلی‌ها به عنوان یکی از ریشه‌های اصلی تنش‌های دائمی، بی‌ثباتی و درگیری‌های طولانی‌مدت در سرزمین‌های اشغالی فلسطینی، از جمله بیت‌‌المقدس، بر شمرده شده است.”

در همین حال، ریاست کمیسیون تحقیق شورای حقوق بشر سازمان ملل می‌گوید که این گزارش به عنوان سندی 18 صفحه‌ای پیش از انتشار در اختیار مقامات فلسطینی و اسرائیلی قرار داده شده بود.

این کمیسیون بین‌المللی سال گذشته از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل ماموریت یافت تا از 13 اپریل 2021 تحقیقات خود را درباره موارد نقض حقوق بشر در سرزمین‌های فلسطین و اسرائیل آغاز کند.

دولت اسرائیل پیش‌تر در ماه فبروری از پیلای که ریاست کمیسیون تحقیق شورای حقوق بشر سازمان ملل را بر عهده دارد، به عنوان “یک فعال ضد اسرائیلی” یاد و ضمن متهم کردن این کمیسیون به “اهریمن‌سازی از اسرائیل” اعلام کرده بود که با گزارش‌گران آن هم‌کاری نمی‌کند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x