صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

برنامه جهانی غذا: 19 میلیون تن در افغانستان، مصئونیت غذایی ندارند

برنامه جهانی غذا (WFP) بار دیگر نگرانی‌اش را در مورد وضعیت بشری در افغانستان ابراز کرد و گفت که در حال حاضر حدود 19 میلیون تن با عدم مصئونیت غذایی روبه‌رو هستند.

برنامه جهانی غذا (WFP) بار دیگر نگرانی‌اش را در مورد وضعیت بشری در افغانستان ابراز کرد و گفت که در حال حاضر حدود 19 میلیون تن با عدم مصئونیت غذایی روبه‌رو هستند.

پیک‌آفتاب: برنامه جهانی غذا روز گذشته 31 اگست، در توییتی نگاشته است: “امروز افغانستان در ترمز، از کمک‌های اضطراری دولت قزاقستان استقبال نمود. رامیز الاکبروف، هم‌آهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در امور افغانستان گفته است که این دل‌گرم کننده است”.

از سوی دیگر؛ وحیدالله امانی، سخنگوی برنامه جهانی غذا به رسانه‌ها گفته است که این نهاد، نگران وضعیت بشری در افغانستان است. امانی در ادامه می‌افزاید که براساس آخرین آمار، حدود 19 میلیون تن در افغانستان با عدم مصئونیت غذایی روبه‌رو اند و به کمک‌های مواد غذایی نیاز دارند.

امانی گفته که WFP از آغاز سال 1401 تاکنون، به بیش از 21 میلیون تن در افغانستان کمک‌های غذایی رسانده است.

او در این خصوص تصریح کرده است: “تلاش ما این است که کمک‌ها را در ماه بعد که زمستان است، بیش‌تر سازیم. به خصوص توجه بیش‌تر ما به مناطق دوردست است که راه مواصلاتی‌شان بسته می‌شود، اما پیش از این‌که با اولین برف‌باری راه‌های مواصلاتی‌شان بسته شود، کوشش می‌کنیم که به اندازه کافی مواد در آن‌جا ذخیره کنیم تا مردم با کمبود شدید مواد غذایی مواجه نشوند.”

این در حالی است که به گفته برنامه جهانی غذا، روز گذشته 31 اگست، محموله بزرگ کمک‌های اولیه از سوی قزاقستان در بندر ترمز به سازمان ملل تسلیم شد تا به نیازمندان در افغانستان کمک شود.

از سوی دیگر؛ رامیز الاکبروف، معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان در توییتی گفته است: “مشارکت منطقه‌ای ما در حال قوی‌تر شدن است و قزاقستان به حمایت جدی از تلاش‌های امدادی به افغانستان ادامه می‌دهد”.

برنامه جهانی غذا گفته است که این نهاد و کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، کمک‌های تازه را توزیع خواهند کرد.

این اظهارات درحالی بیان می‌شود که پیش‌تر سازمان جهانی غذا گفته بود که از میان هر 10 تن در افغانستان، 9 تن غذای کافی برای خوردن ندارند و این مسئله رو به افزایش است.

سازمان جهانی غذا: 19 میلیون تن در افغانستان از امنیت غذایی برخوردار نیستند

برنامه جهانی غذا روز گذشته با نشر اعلامیه‌ای ضمن اعلام کمک‌های قزاقستان به افغانستان گفته است که مردم در سراسر افغانستان شدیداً به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

به گفته WFP، کمک‌های قزاقستان شامل خیمه، تخت، دوشک، کمپل، لباس، ظروف، روغن، برنج و شیر می‌شود.

در اعلامیه به نقل از بختیار سارسنباییف، شارژدافیر سفارت قزاقستان در افغانستان آمده است که هدف‌شان آن است تا از رسیدگی بشردوستانه سازمان ملل به خانواده‌های زیان‌دیده در زلزله ویران‌گر ماه جون در افغانستان، سیلاب‌های اخیر و دیگر افراد نیازمند حمایت شود.

در اعلامیه به نقل از رامیز الاکبروف، معاون نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان آمده که سال گذشته برای مردم افغانستان، به ویژه زنان و دختران بسیار دشوار بود.

او افزوده است که نیازمندی‌های بشری به سطح بی‌سابقه‌اش رسیده است و به گفته او بیش از نیم جمعیت افغانستان برای نجات یافتن به کمک نیاز دارند.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر برنامه جهانی غذا (WFP) گفته بود که با استفاده از روش‌های دقیق، افراد و خانواده‌های نیازمند در افغانستان را شناسایی کرده و به آنان ماهوار کمک‌ توزیع می‌کند.

برنامه جهانی غذا به افغانستانی‌های نیازمند، ماهانه کمک توزیع می‌کند

سازمان ملل: وضعیت کنونی افغانستان فراتر از بحران انسانی است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x