صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امریکا فروش سیستم‌های موشکی دافع هوا به عربستان و امارات را تصویب کرد

ایالات متحده منظوری فروش سیستم‌های موشکی دافع هوا به عربستان سعودی و امارات متحده عرب به ارزش بیش از پنج میلیارد دالر را اعلام کرد.

ایالات متحده منظوری فروش سیستم‌های موشکی دافع هوا به عربستان سعودی و امارات متحده عرب به ارزش بیش از پنج میلیارد دالر را اعلام کرد.

پیک‌آفتاب: منظوری این معامله تجارتی، دو هفته پس از ملاقات جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده با رهبران این دو کشور اعلام شد. گفته شده است که هدف سفر رئیس جمهور امریکا به منطقه، بهبود روابط کشیده با عربستان و امارات متحده عرب بود؛ کشورهای که با تهدید جدی ایران روبه‌رو اند.

وزارت خارجه امریکا گفت که عربستان سعودی، 300 سیستم موشکی دافع هوا نوع پاتریوت را خریداری خواهد کرد. این سیستم توانایی از بین بردن موشک‌های دوربُرد بالستیک، موشک‌های کروز و هواپیماهای جنگی را دارد.

براساس معلومات وزارت خارجه ایالات متحده، ارزش موشک‌ها، تجهیزات، تعلیمات طرز استفاده و پرزه‌جات آن، به بیش از سه میلیارد دالر می‌رسد.

عربستان سعودی در این اواخر با تهدید موشکی شورشیان حوثی یمن نیز مواجه است؛ گروهی که از ایران تجهیزات و تکنالوژی دریافت می‌کند.

این وزارت هم‌چنان گفته است که سیستم موشکی دافع هوا پاتریوت، از عربستان سعودی در مقابل هواپیماهای بی‌سرنشین شورشیان حوثی و حملات موشک‌های بالستیک بر ساحات غیرنظامی و زیربنا‌های کلیدی این کشور دفاع خواهد کرد.

در کنار این، ایالات متحده سیستم‌های موشک‌های زمین به هوای نوع تاد (THAAD) را به امارات متحده عرب به فروش خواهد رساند که ارزش مجموعی آن به 2.25 میلیارد دالر می‌رسد.

امارات متحده عرب نیز در این اواخر مورد حملات موشکی شورشیان حوثی یمنی قرار گرفته است؛ حملاتی که قسماً توسط سیستم دفاعی، نصب شده در یک پایگاه نظامی امریکایی در این کشور، دفع شده است.

مقامات امریکایی گفته‌اند که دسترسی امارات متحده عرب به این تسلیحات، قابلیت این کشور را در مقابل تهدیدات موشک‌های بالستیک کنونی و آینده بهبود خواهد بخشید و اتکای آن‌را بر نیروهای امریکایی کاهش خواهد داد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x