صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

احمد مسعود: افغانستان به دوران تاریک بازگشته است

احمد مسعود در گفتگو با روزنامه اندین‌اکسپرس (The Indian Express) به بیان جزئیات جدیدی درباره دیدار خود با وزیر خارجه طالبان در تهران پرداخت.

احمد مسعود در گفتگو با روزنامه اندین‌اکسپرس (The Indian Express) به بیان جزئیات جدیدی درباره دیدار خود با وزیر خارجه طالبان در تهران پرداخت.

پیک‌آفتاب: احمد مسعود امروز دوشنبه پنجم سپتمبر، در گفتگوی اختصاصی با روزنامه ایندین‌اکسپرس گفت که در جریان دیدار سال گذشته‌اش با امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان در ایران، سِمتی در دولت طالبان به او پیشنهاد شده بود که آن‌را رد کرد.

احمد مسعود در ادامه گفته است که تلاش‌های وی برای دست‌یابی به قدرت نیست بلکه او برای «تحقق و عدالت و آزادی» می‌جنگد.

وی در صحبت با این روزنامه گفته است که طالبان کمک‌های بشردوستانه هند را تنها در اختیار نیروهای خود و خانوادهای‌شان قرار می‌دهند، در حالی‌که مردم افغانستان به این کمک‌ها نیاز دارند و از آن محروم می‌شوند.

مسعود در این گفتگو هم‌چنان خاطرنشان کرده که با قدرت گرفتن طالبان در افغانستان، این کشور به «دوران تاریکی» بازگشته است و پایگاه‌های آموزشی القاعده در افغانستان بار دیگر فعال شده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرده که طالبان دوباره به القاعده در افغانستان پناه داده و این شبکه در حال افزایش ظرفیت‌های خود برای حمله به کشورهای مختلف در سال‌های آینده است.

این گفتگو در حالی صورت می‌گیرد که روز 18 سنبله، سالروز ترور احمدشاه مسعود، پدر احمد مسعود می‌باشد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x