صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

روسیه: گام‌هایی برای به رسمیت‌ شناختن طالبان برداشته شده است

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه برای افغانستان گفته‌ که گام‌های مشخصی برای به رسمیت ‌شناختن طالبان در سطح بین‌المللی دیده می‌شود.

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه برای افغانستان گفته‌ که گام‌های مشخصی برای به رسمیت ‌شناختن طالبان در سطح بین‌المللی دیده می‌شود.

پیک‌آفتاب: کابلوف امروز سه‌شنبه اول فبروری، به خبرگزاری تاس گفته است که انجام اقدامات بشردوستانه نشان می‌دهد که اعتماد به طالبان روبه‌جلو بوده است.

کابلوف در بخشی از صحبت‌های خود به بحران انسانی در افغانستان اشاره کرده و گفته است: “علی‌رغم هشدارهای گسترده قبل از آغاز زمستان در مورد وقوع یک فاجعه انسانی در افغانستان، اکنون این ارزیابی‌ها و پیش‌بینی‌های نگران کننده،‌ کاهش یافته است”.

از سوی دیگر، کابلوف در ادامه گفته که تماس‌های جاری سیاسی و اقتصادی و تلاش‌های برخی کشورها برای از سرگیری تدریجی حضور دیپلماتیک یا کنسولی در افغانستان، نگرش مثبتی نسبت به طالبان را نشان می‌دهد.

نماینده ویژه روسیه برای افغانستان تصریح کرده است: “این‌ها همه نشان می‌دهد که ‌گام‌هایی در جهت به رسمیت شناختن بین‌المللی طالبان برداشته شده است”.

اظهارات ضمیر کابلوف در حالی صورت می‌گیرد که با گذشت نزدیک به شش ماه، تاکنون هیچ کشوری طالبان را به رسمیت نشناخته و تشکیل دولت فراگیر از شرط‌های اساسی مشروعیت بین‌المللی طالبان از سوی جامعه جهانی قلم‌داد می‌شود.

از سوی دیگر، رئیس جمهور امریکا می‌گوید تا زمانی‌که طالبان مارک فریکس را آزاد نکند، نباید به فکر کسب مشروعیت باشند.

مشروعیت طالبان در بند یک اسیر امریکایی

از سویی هم حامد کرزی، پیش‌تر خطاب به طالبان گفته بود که بدون ایجاد اساسات داخلی از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته نخواهند شد.

کرزی: طالبان بدون مشروعیت ملی؛ به رسمیت بین‌المللی نخواهند رسید

این در حالی است که پیش‌تر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا در نشستی خطاب به طالبان گفته بود که اگر می‌خواهند به رسمیت شناخته شوند، باید سیاست خود را اصلاح کنند.

بلینکن: به رسمیت شناختن طالبان مشروط به تغییر سیاست‌‌شان است

امریکا: طالبان به خواست‌های جهانی تمکین کند

             
     

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x