صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

گفتگوی جو بایدن با شی‌جین ‌پینگ در پایان ماه روان میلادی

جو بایدن، رئیس جمهور امریکا قصد دارد تا پایان ماه روان میلادی، با همتای چینی خود شی‌جین پینگ در شرایطی که تنش‌ها بین دو کشور اوج گرفته، گفتگو کند.

جو بایدن، رئیس جمهور امریکا قصد دارد تا پایان ماه روان میلادی، با همتای چینی خود شی‌جین پینگ در شرایطی که تنش‌ها بین دو کشور اوج گرفته، گفتگو کند.

پیک‌آفتاب: رویترز با نشر گزارشی می‌گوید که جو بایدن تا پایان ماه روان میلادی با شی‌جین پینگ، رهبر چین گفتگو می‌کند.

این در حالی است که بایدن حین بازگشت از سفر ماساچوست که مربوط به شرایط اقلیمی در امریکا می‌شد، به خبرنگاران گفت: “فکر می‌کنم ظرف 10 روز آینده با رئیس جمهور شی‌جین پینگ صحبت کنم.”

گفتگوی رهبران دو کشور در حالی انجام خواهد شد که تنش‌ها بین دو کشور بر سر تایوان و گسترش بازرگانی شدت گرفته و در حالی که دولت جو بایدن کاهش تعرفه‌های واردات کالاها از چین را برای کمک به کاهش فشارهای تورمی بر مصرف کنندگان امریکایی را بررسی می‌کند، از اهمیت حیاتی برخوردار است.

از جانب دیگر؛ ایالات متحده امریکا، چین را رقیب استراتیژیک و اصلی خود می‌داند و به این باور است که تعامل در سطح بالا برای پایدار نگه‌داشتن روابط پُر تنش و جلوگیری از ورود به جنگ ناخواسته مهم است.

خبرها حاکی از آن است که ماه گذشته واشنگتن، ناتو را تحت فشار قرار داد تا سندی استراتیژیکی را تصویب کند که چین را در آن سند، چالش امنیتی توصیف کرده بود.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که اردوی چین روز گذشته 20 جولای گفت که امریکا در تنگه تایوان«سازنده خطرات امنیتی» است، زیرا این کشور به طور مکرر در این منطقه اقدامات «تحریک‌آمیز» انجام می‌دهد.

چین: امریکا در تنگه تایوان خطرات امنیتی ایجاد می‌کند

از سوی دیگر، احتمال می‌رود که گفتگوی روز گذشته جو بایدن با خبرنگاران، تردیدهای را در مورد سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا به تایوان به وجود آورده است.

در همین حال، بیجینگ روز سه‌شنبه گفته بود در صورتی‌که پلوسی از تایوان دیدن کند، با اقدامات «تهدیدآمیز» مواجه خواهد شد و چنین دیداری “به طور جدی حاکمیت و تمامیت ارضی چین را تضعیف خواهد کرد.”

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر جو بایدن و شی‌جین پینگ، رئیس جمهوران کشورهای چین و امریکا به صورت آنلاین دیدار و گفتگو کردند.

دیدار بایدن و جینپینگ به صورت آنلاین

بقای ارتش امریکا در گرو مواد معدنی کمیاب چین

متحدان واشنگتن آماده همکاری با امریکا برای مقابله با چین نیستند

چین: امریکا مکرراً قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند

وانگ یی: استراتیژی امریکا موجب تقابل با چین شده است

چین: امریکا عامل اصلی بی‌ثباتی در نظم جهانی است

چین: تایوان خاک ماست؛ از تهدیدهای امریکا نمی‌ترسیم

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x